Hnit 232

2,9
5,7

Skoðað 84sinnum, niðurhalað 3 sinni

nálægt Montgrony, Catalunya (España)

Les comarques del Ripollès i el Berguedà estan unides per una estreta carretera que uneix Campdevànol i Guardiola de Berguedà. I és que, en els 30 quilòmetres que separen una població de l'altra, hi ha més de 300 revolts.
Fem una ruta alternativa poc transitada, tranquila i amb un molt bon paisatge, des de Gombrèn a Castellar de n'Hug, per anar a visitar les Fonts del Llobregat.

Per la carretera que passa per Gombrèn, ens desviem direcció Castellar de n’Hug i Montgrony. Pasem pel Gorg del Banyut, que mereix una visita. Seguidament deixarem a mà dreta el trencall per anar al Santuari de Montgrony; continuem enfilant-nos entre els frondosos boscos i endinsant-nos en els antics dominis dels senyors de Mataplana, les restes del castell dels quals es troben a la vora de la carretera , al costat de l’esglesiola de Sant Joan de Mataplana.
El poble de Castellar de n’Hug està construït esglaonadament adaptant-se al relleu, als peus d’un cingles: els Balços, i s’aplega al voltant de l’església parroquial de Santa Maria, d’origen romànic. Fem un tomb pel poble, quasi tot massa restaurat al nostre gust.
Fem l'abituallament a Can , perfecte i un molt bon tracte.
La passejada fins les Fonts del Llobregat per un camí esglaonat i a punt de fer-se de nit ens evita trobar el gran tumult de gent per apreciar la espectacularitat d'aquest paratge, on neix el riu i brolla l'aigua directament de les roques, formam unes abundoses i ràpides cascades.
Foss

Gorg dels Banyuts

Gorg situat a la riera de Garfull, sota el camí de Montgrony. Conta la llegenda que el comte Arnau en surt quan es fa fosc amb el seu cavall envoltat de foc. Per aquest motiu ha estat sempre un lloc temut pels pastors i habitants de la zona.
Kastali

Fonts del Llobregat

• mynd af Cuca de llum

Cuca de llum 28.1.2019

Baixar les escales des de Castellar de N'Hug per anar fins les fonts del Llobregat val la pena. És un petit esforç per una gran recompensa.