Tími  9 klukkustundir 31 mínútur

3,6
7,2

Skoðað 3410sinnum, niðurhalað 125 sinni

nálægt Les Angles, Languedoc-Roussillon (France)

El Carlit-Alta Cerdanya-France

Ruta de un dia per anar a pujar al Carlit de 2921m. partint del hotel de "Les Bones Hores" al pantà de les Bouillouses, si ens trobem que aquest hotel està complert també es pot anar a d'altres que hi ha per la zona del pantà com l'Alberge du Carlit, on vam estar nosaltres molt bé la nit anterior.
És una excursió amb una gran bellesa de paisatges i perquè es passa per la vora d'una bona colla d'estanys d'origen glacial, també es passa per una zona on hi ha bastanta neu acumulada i amb un fort desnivell però amb moltes zones on no ni hi ha. La ultima part de l'ascensió te una forta pendent on s'ha d'anar grimpant per les roques però amb seguretat perquè et pots agafar molt bé. Es veu fàcilment per on passa la ruta perquè es molt concorreguda i el millor és anar seguint unes lleugeres marques vermelles que es vant trobant per les roques de pas.
Es una ruta relativament fàcil però la qualifiquem de molt difícil pel fort vent que vam trobar aquest dia, sobretot a la collada de la canal del mig que ens impedia caminar amb seguretat. Vam trobar altres grups d'excusionistes que abandonaven l'assenció degut a les males condicions atmosfèriques doncs era fàcil que el vent et fes caure per terra com va passar a alguna persona.
Es pot arribar amb cotxe, desde Puigcerdà ens dirigim cap a França per la carretera N-116 i passant per Bourg-Madame, Saillagouse i a l'entrada de Mont-Louis agafem la D-60 que ens porta al embalse de les Bulloses. La major part de la carretera està amb bon estat i asfaltada menys en l'ultim tram final abans d'arribar al pantà. Quan arribem a la zona del pantà trobem a la dreta de la presa l'Albergue del Carlit, sota la pared del pantà hi ha un gran aparcament i a l'esquerra trobem l'hotel Les Bones Hores amb zona d'aparcament pels clients.
Aquesta pista d'accés al pantà a la temporada d'estiu sol estar tancada als vehicles, al ser zona de reserva nacional hi ha un bus que fa el recorregut.

• mynd af Oscar Upegui

Oscar Upegui 2.1.2018

Una ruta muy apetecida por lo que veo, con muy buenas visitas y descargas que la hacen merecedora de buenas valoraciones.
    Gracias Josep por compartir este buen trazado.

• mynd af Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 2.1.2018

Gracias a ti Oscar, por la gentileza de comentar y valorar positivamente la ruta.

• mynd af Supercalpe

Supercalpe 25.8.2018

Bona ruta. Cansada, però amb vistes excepcionals.

• mynd af littlegoat

littlegoat 25.8.2018

This is a gorgeous trail through truly stunning countryside: forest, lakes, river. I found it very difficult as there is a long stretch of climbing and scrambling up rocks, but it was worth the effort.

• mynd af Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 26.8.2018

Molt agraït Supercalpe pel comentari i la valoració de la ruta.

Very agrade littlegoat for the comment and the evaluation of the route.