Niðurhal

Styrkleiki

Miðlungs

niður á móti

• mynd af Adons - GR 3 - Trossos de l'Avedoga - Pas del Portús - L'Avedoga d'Adons - Adons

Tími

4 klukkustundir 36 mínútur

Hnit

26. júlí 2019

júlí 2019

Skoðað 232sinnum, niðurhalað 11 sinni

nálægt Xerallo, Catalunya (España)

Ruta d’anada i tornada en la que sortint d’Adons (1333 m.), poble pertanyent al municipi de Pont de Suert (Alta Ribagorça), primer s’arriba a l’espectacular Pas del Portús (1675 m) i, tot seguit, es puja fins al cim de l'Avedoga d'Adons (1.839m), la segona cota més elevada de la serra de Sant Gervàs.
Comentar que el recorregut des d’Adons al Pas del Portús està força ben senyalitzat ja que, des de la mateixa sortida d’Adons anirem trobant: a) pals indicadors, b) marques de pintura blanca i vermella del GR 3, c) pals de senyalització vertical i d) fites amb muntets de pedra, que ens alguns trams ajuden a no perdre el bon camí.
Afegir que si hem catalogat la ruta com a ‘moderada’ ha estat pel desnivell que haurem de superar i, sobretot, per la pujada des del Pas del Portús fins al cim de l’Avedoga d’Adons en què, al no haver-hi cap camí definit, caldrà anar cercant el millor pas entre els matolls.
------------------------------------------------------------------------------------
Una de les maneres d'arribar a Adons des de Lleida és arribar-nos a Balaguer per agafar la C-12 fins a Àger i, tot seguit, la C-13 fins a la Pobla de Segur. Des d'aquí caldrà continuar per la N-260, carretera que enllaça La Pobla de Segur amb Pont de Suert. Passat el Coll de la Creu de Perves, entre els punts quilomètrics 335 i 336, trobarem a l'esquerra el trencall d'on surt una pista enquitranada que mena a Adons.
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida amb la informació de cadascuna, solament heu de clicar en l'enllaç de sota ...

Adons (1333 m)

GR-3/Pujada esquenall serra de St Gervàs

GR-3/Trossos de l'Avedoga

Pas del Portús

Serra de Sant Gervàs (1690 m)

Serra de Sant Gervàs/El Faro d'Avall

L'Avedoga d'Adons/Vèrtex geodèsic (1839,4 m)