Vicsemal

2,8
5,7

Skoðað 41sinnum, niðurhalað 4 sinni

nálægt Ahín, Valencia (España)

(VAL) Aquesta és una ruta fàcil de seguir, tot i que, prou exigent de realitzar durant l'inici fins arribar a la penya pastor, ja que, una volta allí, la pendent es suavitza i es fa més fàcil de portar. Les vistes són molt bones, sobretot des del pic Espadà on es pot observar el cor de la Serra d'Espadà i quasi la totalitat dels seus voltants.

La ruta comença a Aín, des d'on eixirem caminant per la carretera que ens porta a Alcudia de Veo (hi ha que seguir les marques del GR-333). Seguirem per aquesta carretera fins arribar pocs metres després a la primera corba pronunciada, on seguirem recte pel sender que hi ha, el qual ens farà ascendir fins trobar-nos amb la mateixa carretera que acabem de deixar i la seguirem cap a la dreta.

Quasi de seguida, trobarem un sender, que marcat amb les marques del SL-CV 27 amb direcció a la penya pastor, ens farà endinsar-nos i començar a ascendir pronunciadament pel bosc. Aquestes marques del SL-CV 27 (masques verdes i blanques) s'han de seguir fins arribar dalt de tot a la penya pastor. Per tant, no hi ha pèrdua possible.

Una volta a la Penya pastor, deixarem el SL-CV 27 i seguirem per un sender que es troba a la dreta just al costat d'una creu blanca i verda del mateix SL-CV 27.

Una volta en aquest nou sender, vorem de seguida una trinxera prou conservada i a la nostra esquerra (al costat d'un pi que creix al costat del mur de la trinxera) la continuació del anomenat sender.

A partir d'ací hi ha que anar molt pendent, ja que, el sender va tota l'estona per la vessant de la muntanya, però està marcat amb muntonets de pedra i es fa difícil trobar-ne algun d'ells.
Tot i això, hi ha que considerar que el camí ha de seguir prou recte i sempre amb direcció al pic Espadà.

Una volta passem el pic Espadà, comencem a baixar per un sender que es troba a mà dreta (no s'ha de seguir el sender que va recte).
Aquest sender ens porta a una zona de pinar, i pocs metres després, a un encreuament que hem de seguir cap a l'esquerra per començar a baixar fins arribar a una pista forestal, la qual s'ha de seguir agafant els dos primers encreuaments cap a l'esquerra i després continuar per la mateixa una bona estona fins arribar a la CV-200.

Una volta a la CV-200, l'agafem cap a l'esquerra i de seguida es podrà observar un sender que ix per la dreta just darrere de la tanca de seguretat de la carretera.

Aquest sender s'ha de seguir sense pèrdua possible fins arribar al punt d'inici.

-----------------------------------------------------

(CAS)Esta es una ruta fácil de seguir, aunque, bastante exigente de realizar durante el inicio hasta llegar a la peña pastor, ya que, una vez allí, la pendiente se suaviza y se hace más fácil de llevar. Las vistas son muy buenas, sobretodo desde el pico Espadán donde se puede observar el corazón de la Sierra de Espadán y casi la totalidad de sus alrededores.

La ruta comienza en Aín, desde donde saldremos caminando por la carretera que nos lleva a Alcudia de Veo (hay que seguir las marcas del GR-333). Seguiremos por esta carretera hasta llegar pocos metros después a la primera curva pronunciada, donde seguiremos recto por el sendero que hay, el cual nos hará ascender hasta encontrarnos con la misma carretera que acabamos de dejar y la seguiremos hacia la derecha.

Casi enseguida, encontraremos un sendero, que marcado con las marcas del SL-CV 27 con dirección a la peña pastor, nos hará adentrarnos y empezar a ascender pronunciadamente por el bosque. Estas marcas del SL-CV 27 (masques verdes y blancas) se deben seguir hasta llegar arriba de todo de la Peña pastor. Por tanto, no hay pérdida posible.

Una vez en la Peña pastor, dejaremos el SL-CV 27 y seguiremos por un sendero que se encuentra a la derecha justo al lado de una cruz blanca y verde del mismo SL-CV 27.

Una vez en este nuevo sendero, veremos enseguida una trinchera bastante conservada y a nuestra izquierda (junto a un pino que crece junto al muro de la trinchera) la continuación del llamado sendero.

A partir de aquí hay que ir muy pendiente, ya que, el sendero va todo el rato por la ladera de la montaña, pero está marcado con montoncitos de piedra y se hace difícil encontrar alguno de ellos.
Sin embargo, hay que considerar que el camino debe seguir bastante recto y siempre con dirección al pico Espadán.

Una vez pasamos el pico Espadán, empezamos a bajar por un sendero que se encuentra a mano derecha (no se debe seguir el sendero que va recto).
Este sendero nos lleva a una zona de pinar, y pocos metros después, a un cruce que debemos seguir hacia la izquierda para empezar a bajar hasta llegar a una pista forestal, la cual se debe seguir tomando los dos primeros cruces hacia la izquierda y luego continuar por la misma un buen rato hasta llegar a la CV-200.

Una vez en la CV-200, la tomamos hacia la izquierda y enseguida se podrá observar un sendero que sale por la derecha justo detrás de la valla de seguridad de la carretera.

Este sendero se va a seguir sin pérdida posible hasta llegar al punto de inicio.

Cap a l'esquerra per la pista forestal

Recte pel sender de la dreta

Cap a la dreta (direcció Alcudia de veo pel GR-333)

Recte pel sender

Pel sender SL-CV 27 (direcció penya pastor)

Penya pastor, eixim del SL-CV 27 (Pel sender del costat de la creu verda i blanca del SL-CV)

Pic espadà

Cap a l'esquerra per la pista forestal

Cap a l'esquerra pel sender

Agafem el sender de la dreta