Tími  4 klukkustundir 32 mínútur

3,4
6,8

Skoðað 478sinnum, niðurhalað 33 sinni

nálægt Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és a l’aparcament de Coll de Bordoriol que es troba al Km.3 de la carretera GV-5201, direcció de Viladrau a Santa Fe de Montseny.
Comencem a caminar passant al costat de la caseta d’Informació i seguint la pista. Al cap de poc, a mà dreta seguint un corriol ja trobem la primera font, és la Font de Pastor. Tornem a la pista, i seguim i al cap de poc trobem una pista secundària a la dreta, la prenem i anem trobant seguidament diferents fonts: de l’Atlàntida, Felip Graugés, dels Faigs Bessons, del Silenci, l’Amistat, Generosa, l’Avet Blau, Xiri i la Rupitosa amb els seus dos magnífics exemplars de faig al seus peus i també una pedra amb inscripcions que ens conviden a la reflexió.
Per més informació de les fonts consulteu la web dels Amics de les fonts de Viladrau: https://fontsdeviladrau.jimdofree.com/fonts-boscanes/ CLICA AQUÍ
Continuem per la pista fins el seu final on comença un corriol que va pujant amb fort desnivell, de tant en tant trobem alguna clariana o mirador amb una bonica vista de Viladrau, les Guilleries i el Prepirineu.
Seguim pujant fins que en un punt ens desviem de la ruta per veure el petit però bonic salt del Sot de les Cordes, són les aigües del Torrent l'Erola, formant petites però precioses cascades i gorgs, és un lloc espectacular i majestuós, alhora que agrest i salvatge.
Retornem al camí i seguint pel corriol senyalitzat amb senyals i alguna fita i creuant el torrent una mica més amunt, pugem fins el Coll d'Ordials, un cop al coll seguim a mà dreta i ens arribem fins el cim del turó del Faig Sec (1487m.) amb molt bones vistes del monestir Sant Segimon, l’ermita de Sant Miquel dels Barretons i les muntanyes de Montserrat a la llunyania.
Tornem al collet i seguim pujant passant el Coll del Turó Gros, i flanquejant el Turó del Mig passem pel Prat Xic i resseguint la carena de la Serra dels Salaverts arribem al cim del Matagalls (1697 m.) on hi ha un altar amb una gran creu dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer. Aquí podem contemplar unes magnifiques vistes dels Pirineus, el Cadí, el Puigmal, el Puigllançada o el Canigó, i moltes muntanyes dels Prepirinenc, com el Montsec, les Guilleries i el Pedraforca.
Iniciem la tornada per l'altra banda, per un camí molt fressat que continua resseguint la carena fins al coll de l'Home Mort.
Aquí seguim a mà esquerra el camí fresat i ben marcat que pel mig de la fageda ens porta al gran prat del Coll Pregon on hi ha un monòlit dedicat a Pau Casals.
Seguim cap a l’esquerra on el camí és molt fresat i baixa pel mig de la fageda, en un punt ens desviem del camí i ens arribem a la font de Mosquits. La font ben arranjada i amb uns seients de pedra té un pedró commemoratiu amb un poema de Felip Greugés.
Després de visitar-la tornem al camí i seguim baixant, als pocs metres trobem un corriol, el seguim a la dreta seguint les fites i arribem a la pista, la seguim baixant i trobem una tanca amb una cadena la passem i ens arribem a la Font dels Llops. La font és dedicada al primer centenari del poema “Canigó”, que és una obra èpica escrita per Jacint Verdaguer el 1886.
Continuem fins al Coll de Joan, abans ens trobem l'oratori dedicat pels pessebristes de Vic i Viladrau a Sant Francesc d’Assis.
Seguim per la pista, passem a tocar el corral de la Vila, una mica més avall deixem la pista i baixem pel camí de la dreta, que per la carena, ens torna just a l’aparcament del coll de Bordoriol.
Salut i Bona Caminada!

005 Font de Felip Graugés

Font de Felip Graugés
Lind

006 Font dels Faigs Bessons (sota pista)

Font dels Faigs Bessons (sota pista)

007 font

016 Mirador natural

Mirador natural
Foss

017 Torrent de l’Erola (Sot de les Cordes)

Torrent de l’Erola (Sot de les Cordes)
Á

018 Sot de les Cordes

Sot de les Cordes

019 Mirador panoràmic

Mirador panoràmic

020 Coll d'Ordials

Coll d'Ordials
Toppur

021 Turó del Faig Sec (1487m)

Turó del Faig Sec (1487m) Vistes de Sant Segimon

027 Senyal

Senyal - Inici del corriol de baixada

028 Trencant a la font de Mosquits

Trencant a la font de Mosquits

029 Font de Mosquits

Corral de la Vila

• mynd af joboix

joboix 5.11.2020

Ruta circular de 13km, molt recomanable de fer a la tardor on les fagedes amb els seus canvis de colors et deixen sense paraules. La ruta la comencem a l'aparcament del Coll del Bordiriol i seguim el camí de les fonts: Font del pastor, Font Atlàntida, Font d´en Felip Graugés, Font d´els Faig Bessons, Font del Silenci, Font de l'Amistat, Font Generosa, Font del Pi Blau, Font Rupitosa, i baixant del Matagalls, passem per la Font dels Mosquits i la Font del Llop. Molt bona ruta amb vistes espectaculars. Salut i República.

• mynd af JEP BOIX

JEP BOIX 5.11.2020

Gràcies Joan pels comentaris i valoracions, la veritat és que ha estat una caminada molt maca i entretinguda. Fins la propera. Salut!

• mynd af fmespi

fmespi 31.12.2020

I have followed this trail  staðfest  View more

Una ruta molt maca en un enton fantastic, en alguns llocs sort del gps

• mynd af JEP BOIX

JEP BOIX 31.12.2020

Hola, company del Wikiloc! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Gràcies pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut fmespi!