Moving time  ein klukkustund 42 mínútur

2,0
4,0

Skoðað 441sinnum, niðurhalað 23 sinni

nálægt Beniarrés, Valencia (España)

BARRANC DE L'ENCANTADA - EMBASSAMENT DE BENIARRÉS.

La ruta comença des de l'aparcament que existix en la zona recreativa, anant en direcció al riu i vorejant-ho fins a arribar quasi fins a les portes de Mas de Botí. Girarem cap a la dreta fins a trobar-nos amb un tallafocs i ja, agafant la senda existent, començarem a entrar en el Barranc de l'Encantada. Continuarem per ella, disfrutant del paisatge fins a arribar a un punt on la senda desemboca en el riu, que en esta època està sec. La baixada té una pendent prou pronunciada, però no difícil de baixar. Una vegada en el riu, continuarem cap a la dreta, fins a trobar-nos amb una altra senda que ens portarà de volta, amb una pujada prou pronunciada, comprenguem que estem en un barranc, on passarem per unes coves que les van utilitzar com a corrals per a animals.

Tornarem a baixar per a visitar el riu i dirigint-nos cap a l'embassament de Beniarrés, passant abans per davant del Molí de Ros i la Cova dels Nou Forats, datada de l'època andalusí. Una vegada en l'embassament, ho creuarem i girarem a la dreta continuant pel camí asfaltat fins agafar un camí que ens porta a la séquia de reg que porta l'aigua a la partida de Les Hortes. És un camí no aconsellable, ja que diversos despreniments i la vegetació existent, fa que siga un camí quasi intransitable. Arribant al final de la séquia, on ja es canalitza subterràniament, agafarem el camí que ens porta una altra vegada a la zona recreativa i donarem per finalitzada la ruta.

L'he volgut qualificar de DIFÍCIL, per la dificultat d'alguns trams, que fa que hages d'esforçar-te més del normal, però que realment no té una dificultat excessiva.

També aconsellar que en èpoques de pluja o amb el riu amb aigua, no es deu realitzar.
Creuem el bancal, fins agarrar el camí.
Antic refugi per les plujes
Vista del Barranc, des de l'altra part del riu.
Anem cap a la dreat i creuem el pont.
El Benicadell, sempre guiant-nos.
Foto de una cova reconvertida en corral, que visitarem després.
Riu del Barranc de l'Encantada, que en estos moments s'encontra sec, vist des de la senda per dins del barranc.
Baixada amb prou pendent. Cal anar amb molt atenció.
Riu del Barranc de l'Encantada, que ve des de Planes.
Dreta
Cavitat natural reconvertida en corral per a animals.
Vista de les serres de l'Orxa i el Castell de Peputxent.
La cova dels Nou Forats, d'època andalusí, és una cavitat peculiar. Presenta una boca amb forma circular d'uns 18 metres de diàmetre i una profunditat de tan sols 8. Està formada per dos tipus de material: roca calcària i un detritus calcari lleugerament cementat molt meteoritzat en el seu exterior. En el seu interior trobem deu cavitats, nou d'elles són artificials.
Molí de Ros, antigament d'allí es produía llum a Beniarrés.
L'embassament de Beniarrés es va construir l'any 1958 en el llit del riu Serpis, ocupa una superfície de 268 hectàrees, amb una capacitat màxima de 30 hm³. Té una presa de gravetat de 53 m d'altura, amb sobreeixidor de comportes de 1.000 m³/s de capacitat. La pesca està permesa. Es pesca carpa i black bass, també es permet la navegació. Este pantà pertany a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i les seues aigües es destinen al reg de l'horta de la Safor.