marcuszz

4,5
9,0

Skoðað 1601sinnum, niðurhalað 111 sinni

nálægt Bomal, Wallonia (Belgique)

Een redelijk zware, maar ozó mooie en afwisselende wandeling. Ik noem de wandeling zwaar vanwege de bijna 500 hoogtemeters. Bedoeld voor geoefende lopers die geen moeite hebben met echt steil klimmen en afdalen. Bij de afdaling naar Bomal aan het einde van de wandeling moet je ook geen hoogtevrees hebben. Bij nat weer is een of twee stokken geen luxe. Je loop het grootste deel onder de bomen over bospaden. Onderweg is er voldoende horeca.

De wandeling begint bij de kerk in Bomal, er is voldoende parkeergelegenheid.
Vandaar loop je langzaam omhoog en volg de GPS tot je bij het gehucht Logne aankomt. Daar moet je even uitkijken, sla de bocht links om en ga meteen weer rechts een smal, slecht zichtbaar pad in . Dat loopt omhoog naar de resten van het Chateau De Logne. Uiteindelijk kom je uit bij de Ourthe bij Taverne Al Gatte d'Or, waar je wat kunt eten en drinken. Maar je kunt ook wachten tot in Sy.

Na de taverne loop het pad een stuk langs de Ourthe. Even opletten weer, want net na de bocht van de Ourthe gaat de route plots rechts steil omhoog. Van een echt pad is hier geen sprake, het is meer de drooggevallen bedding van een stroompje (droog in de zomer).
Je moet hier zelf de weg omhoog zoeken. Ik nam de "oever" aan de linkerkant van de bedding. Het is hier serieus klauteren tot je boven bent.

De route is verder makkelijk te volgen. Loop door tot je aan de doorgaande verharde weg bent, de Route de Sy. Daar is weer even uitkijken. Je ziet iets lager de Route de Filot lopen.
Daar begint een prachtige , maar niet echt makkelijke, afdaling door de Ravin de Sy. Pas op : het pad begint rechts van het bruggetje met het witte hek.
Uiteindelijk kom je uit bij de Ourthe en loop je naar Sy. Een uitstekende plaats om te zwemmen en wat te drinken en eten.

De weg terug naar Bomal is verder makkelijk te volgen. Op het eind volgt een prachtig vergezicht over Bomal en de Ourthe en daal je bijna loodrecht af naar beneden. Veel plezier !!!
mynd

• mynd af vandammeh

vandammeh 23.8.2020

I have followed this trail  staðfest  View more

pittig maar attractief ... laatste stukje steil kan je vermijden door om te gaan ... dus moet geen probleem zijn .. !

• mynd af marcuszz

marcuszz 23.8.2020

Inderdaad pittig maar goed te doen:)

• Hugues Huygens 31.8.2020

I have followed this trail  staðfest  View more

Mooie afwisselende wandeling. Aan ferme de Palogne kan je ook kiezen om via de brug langs het water te blijven wandelen en dan verder bij de tweede brug terug aansluiten op de route.

• Wim Raets 18.9.2020

Heel leuke wandeling. Af en toe een pittige klimpartij of afdaling. Soms over smalle paadje, aan de bomen vasthouden om naar boven te graken. Een paar mooie uitzichten. Vermoeiend maar zeker de moeite, die ga ik nog wel eens terug doen. Bedankt marcuszz

• mynd af marcuszz

marcuszz 18.9.2020

Graag gedaan 👍

• mynd af Eric van Gaal

Eric van Gaal 3.10.2020

Zeer mooie wandeling !

• detentevasion 25.10.2020

Superbe randonnée technique et variée. Les paysages sont magnifiques surtout en cette saison d'automne.La trace GPS n'a pas été corrigée. Donc, il faut prêter attention pour éviter des allers-retours et trouver la bonne trace.