Tími  12 klukkustundir 44 mínútur

Uploaded 18. júlí 2014

Recorded júlí 2014

Skoðað 653sinnum, niðurhalað 27 sinni

nálægt Delicias, Aragón (España)

Divendres, 18 de juliol de 2014
La sortida de les grans ciutats sempre són complicades.
El porter de l'alberg m'ha donat un munt d'indicacions i les anava repetint fins a l'infinit. Jo dient que si amb el cap i ell que torna a començar. Al final només me'n recordava d'avenida de Navarra.
Vaig tirant i cada 2 cantonades pregunto per l'avinguda. Al final hi arribo i la segueixo. Em porta fins a l'estació de l'AVE. No ho veig gaire clar i decideixo fer servir el navegador del mòbil. Escric Monzalbarba i trio l'opció de "a pie". Fantàstic. Tinc la ruta indicada i només l'haig d'anar seguint.
Em porta directament al camí de Santiago. Se'n diu el camí de Monzalbarba. Molt bonic. Passa al costat del riu i té un carril bici i malgrat l'hora, està força transitat. Quan arribo al poble encara és aviat i passo de llarg fins a Utebo on esmorzaré. Els de l'alberg m'han donat un picnic i me'l menjo amb un cafè amb llet del bar.
Començo a caminar cap a Sobradiel i d'allí a Torres de Berrellén. En aquest poble estan preparant les festes i tanquen els carrers per les vaquilles. Encara no tinc gana, així que tiro fins Alagón i dinaré allà.
Haig d'entrar a 3 bars diferents per poder menjar. Al primer em diuen que no tenen res per menjar, només beguda. Al segon que fins a la 1h no s'obre la cuina (són les 12,30). Finalment al tercer haig de menjar unes tapes. No fan menú.
M'encanto una mica dinant i així descanso i també se'm carrega el mòbil.
Cap a quarts de tres arribaré a Cabañas de Ebro. Passo com a ànima en pena, cansat i mort de set. Només trobo una font. Res obert. Sort que he menjat a Alagon...
Continuo caminant fins a Alcalá de Ebro i quan entro al poble vaig resant per trobar un bar. Res. Són cap a les quatre, fa molta calor i estic rebentat. Segueixo la fletxeta en silenci fins que al tombar una casa amb una cortina i un rètol que sembla posar bar. Molt cutre, però es un bar. Hi entro i em refresco automàticament. L'aire condicionat està a tope. Una coca-cola, endollo el mòbil i a descansar una bona mitja hora.
Només queda Luceni abans d'arribar a Gallur. Entro al poble i el travesso en silenci. A la sortida, allà lluny veig un .... si que ho sembla... un pelegrí!
Ell també em veu a mi. s'espera i ens trobem. La piscina del poble és a tocar i anem a fer una cerveseta mentre ens presentem.
Es diu Jose Luis, "Spit" pels amics. La fem petar una bona estona i sembla que també va a Gallur. Finalment marxo i quedem que ja ens veurem al proper poble.
Gallur només està a 7 km. però això de ser els últims se'm fa llarg.
L'alberg municipal de Gallur és molt maco. M'instal•lo, faig la DRN i començo a escriure mentre espero a l'Spit.
Arriba, ens saludem, s'acosta al seu llit i em crida:
- Xavi, mira, acércate rápido. Mierda de camino!
-Que passa, nen?
- Fijate bien...-i em senyala els llençols-
Corretejant per alli hi ha uns petits insectes. Semblen xinxes.
- Yo aquí no me quedo. Me largo. -I agafa la motxilla i fot el camp-.
- No, no, yo tampoco! (no fotem!) - faig la bossa i el segueixo-
La noia ens atén molt amable. De seguida ens torna els diners i es disculpa. Ens diu que van fer la desinsectació no fa gaire i que li estranya...S'ofereix per buscar-nos una alternativa Truca a hostals, pensions, hotels,.. i l'únic que troba és un hotel. Massa car.
Ens fa una altra proposta. A l'edifici, la part dedicada a l'alberg és la segona planta. A la primera hi ha habitacions individuals i és on dormen elles. Ens n'ofereix una a cadascú de manera totalment gratuïta. Jo accepto d'anar-la a veure. El José Luis és més reaci.
Finalment ens quedem tots dos. Les habitacions del primer pis semblen netes de bitxos.
Soparem plegats, farem una mica de sobretaula i finalment quedem d'acord per marxar l'endemà a les 6,30 junts.
Brú

Passarela

mynd

Alagon

Luceni

• CindyCienta 19.8.2018

Camino estupendo, muy bien señalizado y casi todo asfaltado. Se hace bien y la información está correctisima. Gracias!!!