Tími  6 klukkustundir 3 mínútur

3,0
6,1

Skoðað 2452sinnum, niðurhalað 77 sinni

nálægt els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Fàcil excursió, ben marcada i de bon seguir que ens porta des del Molí Vell, a tocar dels Hostalets d'en Bas, a pujar per la via de comunicació que es va fer servir durant molt temps entre Olot i Vic. Malmesa per les motos i abandonat per tothom excepte per les colles excursionistes que el coneixien i d'alguna manera l'anaven mantenint, va ser reparat després de la construcció del túnel de Bracons i si no ho tenim mal entès, com a conseqüència de la seva construcció.
Pugem fàcilment trobant primer el Pixador dels Matxos, després el preciós paratge on hi la Font de les Marrades, pas previ per trobar l'indret més bonic i ben conservat del recorregut: Les Marrades, conjunt de revolts molt ben estructurats que ens porten fins a l'antic Hostal del Grau (ara finca privada que ha desviat el camí que passava per davant).
Seguim les marques grogues i arribem a un trencant. Seguim la direcció de Falgars, baixant ràpidament fins a travessar el Torrent de Pujolriu i anar a sortir a la bonica Roureda del Pla de la Tosa (de Pujolriu). Seguim les marques que ens fan pujar fins a La Portellera.
Avui decidim recular per anar a veure el Roure de la Mestressa, a la casa de Pujolriu. Molt amablement, el propietari ens ha deixat passar pel mig de casa seva per anar fins al lloc on es trobava el Roure. Malauradament, ens explica, va caure fa uns anys i va avisar a l'editorial dels mapes Alpina i Piolet del fet però fins avui no l'hi han fet cap cas.
Queda la rabassa i un tall del tronc i realment havia de ser un roure formidable.
Seguim camí fins a L'Hostalot on trenquem a l'esquerra per travessar el Pont de l'Hostalot i tornar fins a l'Hostal del Grau,utilitzant altre cop el Camí Ral per tornar fins al nostre vehicle, però fent primer una petita marrada per visitar la Mina dels Bandolers, Cova dels Contrabandistes o Esquei del Grau, com consta en algun mapa. Val la pena i si es porta mainada, els agradarà.
Temps efectiu; 4h. 34', sense presses.