Tími  6 klukkustundir 9 mínútur

2,7
5,4

Skoðað 2429sinnum, niðurhalað 124 sinni

nálægt Taüll, Catalunya (España)

Etapa mítica dels carros, pq es passa pel coll de Contraix, però fent-la al juny amb neu, és molt més fàcil del que es diu.
Sortim de bon matí del Refugi Joan Ventosa i Calvell del CEC a 2.215m, seguint vall endins i deixant darrera l'estany Negre. Aviat arribarem al estany de Colieto i posteriorment al estany Gran de Colieto, que ofereix unes vistes espectaculars del coll i el pic de Contraix. A partir d'aquest punt el camí comença a enfilar-se més ràpidament i comencem a trobar les clàssiques roques gegants tipus "rompeolas" que fan que s'avanci més lentament, però per sort a mida que anàvem pujant també anàvem trobant més neu, i cada placa que trobàvem la aprofitàvem per estalviar-nos el patiment que suposa anar per sobre de les roques (mireu Google Maps en visió satèl·lit i entendreu de que parlo).
En arribar a la darrera planícia abans d'afrontar la darrera i empinadíssima pujada al coll de Contraix ens varem posar els grampons per primera i última vegada en els 5 dies. Els varem fer servir fins dalt de tot, per bé que els darrers 50 metres estaven pelats, però degut a la dificultat del terreny és millor no treure'ls, estem en un punt que té molta inclinació i el terra del voltant de les roques es descomposa, cosa que fa arriscat el sol fet de parar per treure els grampons.
En arribar a dalt màxima felicitat! És el punt més alt dels Carros de Foc amb 2.749m. Allí sesió de fotos, una mica de menjar, treure grampons i avall.
Des del coll ja veus l'estany de Contraix, estany que caldrà vorejar per la dreta (deixant-lo a la nostre esquerra), i al cap de poc d'haver-lo deixat enrera ja ens trobarem amb una forta i llarga baixada que ens durà fins al pla que fa el riu "barranc de Contraix", aquí la vegetació ja comença a canviar i comencen a haver avets.
Haurem de baixar fins la vall d'Aigüestortes, arribar al riu de Sant Nicolau i els Prats d'Aiguadassi. Un cop baix, seguint pel costat del refugi de la centraleta arribarem aviat a la pista que porta al nostre destí final del refugi d'Estany Llong 1.987m.
neyðarskýli

Refugi Joan Ventosa i Calvell

Refugi Joan Ventosa i Calvell 2.215m del CEC http://refugiventosa.com/
Lake

Estany Gran de Colieto

mynd

Roques vs plaques de neu

Mirant Contraix

Estany de Contraix

víðmynd

Mirant la Vall d'Aigüestortes

I la baixada al riu "Barranc de Contraix"
Krossgötum

Aiguadassi

A la vall d'Aigüestortes
neyðarskýli

Refugi d'Estany Llong

Del Parc Nacional. 1.987m http://www.carrosdefoc.com/ca/refugis/refugi-destany-llong/