Tími  3 klukkustundir 54 mínútur

2,4
4,8

Skoðað 2614sinnum, niðurhalað 246 sinni

nálægt Castellcir, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Moianès) Ruta el 18/05/2016; 10 km; +260 -260; 4 hores. Excursió organitzada per la Colla dels Dimarts, amb el següent itinerari: Castellcir, castell de La Popa, Casanova del castell, Sauva Negra, Font de l’Escudella. Participants: Un total de 14 membres, sota la guia de Ramon Guilera. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

Ens trobem a Castellcir, un municipi que forma part de la jove Comarca del Moianès. Va ser creada l’any passat. Abans formava part de la comarca del Vallès Oriental. Castellcir és un poble que s’havia conegut antigament com Castellcirvio i també com Castell de Tenes. Pel costat del poble passa la riera de Castellcir que, més al sud, s’uneix al Torrent del Bosc i a partir d’aquell moment obté el nom d’El Tenes. Sembla que l’origen del poble va ser dalt del turó de Vilacís, al nord de l’actual nucli. Per tant l’origen del poble no va ser al castell de Castellcir (conegut com Castell de La Popa), sinó que primer es va formar el nucli poblacional i més endavant els nobles van decidir construir el castell sobre la roca de La Popa, la qual va centrar la defensa i el domini territorial a partir del segle XI.

Amb els cotxes hem baixat fins a una esplanada a tocar de la riera de Castellcir. Aparquem sobre el llom de llosa sedimentària que forma el turó de Vilacís. Aquí comencem a caminar. Pocs minuts després tenim una vista clara del castell on hem d’anar i comencem a pujar pel suau llom que queda entre els torrents de Centelles i de Casanova, en direcció nord-est.

El camí s’enfila una mica més i s’endinsa dins... ...

Go to the blog

Camino

• mynd af Miquel52

Miquel52 29.6.2019

I have followed this trail  staðfest  View more

La posició del way point Font de la Escudella em sembla que es incorrecte, a aquest punt del camí no he trobat cap font, i la he buscat, a més la foto correspon a la font de la Sauva Negra.

El track molt bé, i una ruta molt agradable, especialment aquest dies de grans calors, al ser en gran part ombrívola.