Tími  3 klukkustundir 56 mínútur

2,1
4,2

Skoðað 942sinnum, niðurhalað 24 sinni

nálægt Vall de Núria, Catalunya (España)

Un bona bona colla d'amics, excursionistes, novells i caminants de tota menta aglutinats pel Centre Excursionista de Balsareny http://www.cebalsareny.cat/ cap al cim del Torreneules des de l'Alberg del Pic de l'Àliga on vàrem arribar ahir caminant des de Fontalba passant per Núria, tot a peu.

El sender surt del mateix Alberg cap a al NE, comença amb una breu pujada per entrar en calor però després remunta suaument i fins i tot acaba planejant i baixant al fons del torrent de Fontnegra. Passat el torrent la pujada és forta pel vessant primer i després pel llom del Serrat de les Pedrisses fins que una hora llarga després d'haver sortit ens dóna un descans de quasi un quilòmetre pràcticament pla fins al Coll de Torreneules.

A la nostra esquerra el Cim de la Coma del Clot etiquetat com a Torreneules en alguns mapes i a la nostra dreta el Torreneules (petit segons certes cartografies) que és el que pujarem.

L'atac final al cim és menys de mitja hora de pujada dreta i pedregosa sense camí gaire definit, una mica a l'esquerra (pujant) de la carena per amagar-nos a sotavent.

Les vistes des del cim ben generoses i regalades per l'aproximació d'un parell de voltors impressionants, un enorme ramat d'isards baixant a la carrera pel vessant NO i encara una perdiu blanca que s'ha envolat allà mateix quan la gentada sorollosa satisfeta del cim aconseguit ha arribat a dalt.

Tot i que hi ha rutes alternatives tornem exactament pel camí que hem pujat per evitar pèrdues i mantenir tothom connectat donat la gran varietat de ritmes i capacitats del grup formidable que s'ha organitzat.