erill

2,4
4,8

Skoðað 110sinnum, niðurhalað 5 sinni

nálægt La Molina, Catalunya (España)

Caminada amb sortida des del coll de Pal al refugi del Niu de l’Àliga i el cim de la Tosa d’Alp, en un dia fresc però molt clar, que ens ha permès gaudir plenament de les imponents vistes que es dominen des d’aquestes muntanyes.

Des del dalt d’aquest cim, convertit en immensa talaia, es pot distingir un gran nombre de muntanyes, entre les quals, en destaquen el Pedraforca, Puigllançada, Serra d’Ensija amb la Gallina Pelada, Cap del Verd, Penyes Altes, Moixeró, Tossa Plana de Lles, Puigpedrós, Carlit, els Puig Peric, Puigmal, Torreneules, Taga, Puig Estela, Serra Cavallera, etc., i ja més lluny, es poden distingir, entre d’altres, les serres del Montseny, Cabrera, Montserrat, Catllaràs, etc.

Després d’esmorzar al refugi i pujar a la fita del cim, hem continuat la marxa anant cap a les instal·lacions del telecadira Jumbo-Tosa i tot seguit, baixem sense camí evident per la carena de Comabella fins que abans d’arribar a baix de tot, hem girat a la dreta per anar a la pleta de Comabella.

Hem continuat la marxa, baixant pel mig del prat herbat fins a les abandonades instal·lacions de l’estació d’esquí de coll de Pal i seguint per la fondalada, completament verda i amb una imponent catifa de flors, hem anat a trobar el GR-4, que pujant al costat de la torrentada de coll de Pal, ens ha permès arribar ràpidament al punt de sortida.