RIANEL

4,1
8,3

Skoðað 1165sinnum, niðurhalað 39 sinni

nálægt Sales de Llierca, Catalunya (España)

Bonica excursió voltant el Puig d'en Roure, el Puig de Castellets i el Malveí, amb molt boniques vistes durant la pujada, al Mont i la Tossa d'Espinau. Després, durant la baixada, les vistes sobre el Bassegoda, La Calma i Monteia, ens han acompanyat molta estona.
Tota la volta està marcada amb senyals grogues d'Itinerànnia, per cert, molt bé.
Deixem el nostre vehicle a Can Tomet (Sales de Llierca) on un roure impressionant ens dona la benvinguda. Sortim per la pista seguint ja les marques grogues i al cap de pocs metres trobem un rètol que ens fa girar a la dreta per un petit sender destrossat per les motos.
Aquest sender ens fa travessar el riu Borró i ens porta en direcció de Beuda. S'acaba en l'encreuament de Can Lleona.
Ara girem per la pista que puja suaument a l'esquerra passant primer per Can Lleona i després per Can Ripoll. Abans de la casa, el camí es desvia a l'esquerra per saltar-nos l'era de la casa que era el seu recorregut antic. Per aquest corriol anem pujant en direcció a Coma-de-roure, passem el Collet de Pinell (assenyalat en una roca), i seguim fins que el nostre camí gira a la dreta deixant a l'esquerra Sant Miquel de Coma-de-roure. Nosaltres avui no hi hem anat però són només 30 minuts anar i tornar.
Seguint les marques grogues arribem a la Collada d'Espinau, punt de màxima alçada d'aquest recorregut. A partir d'aquí comencem a baixar primer cap a Can Bosc (allotjament rural però no hi conteu per avituallament), i després seguint les marques prenem un sender per sota la casa que ens porta a tallar la pista, passant pel Clot de Can Bosc on cal tenir una mica de cura perquè és una zona molt humida i relliscosa, sobre tot al travessar el Clot (petit rec). Un cop travessat, el camí puja fins trobar la pista que surt de Can Bosc, la qual ja no deixem fins arribar a l'encreuament amb la pista de Coma-de-roure. Girem a la dreta i seguim baixant. Només travessar el riu Borró, veiem que les marques giren a l'esquerra. Entrem en una pista que passa a ser un sender molt maco que ens porta fins a la pista que al començar havíem deixat per anar en direcció Beuda. Pugem i en uns 10 minuts som altre cop a Can Tomet.