Tími  3 klukkustundir ein mínúta

1,5
3,0

Skoðað 257sinnum, niðurhalað 14 sinni

nálægt Corbera de Llobregat, Catalunya (España)

Avui hem fet una Ruta referent al Bandoler Josep Sàbat (Capa Negra), curta però interessant pels volta'ns de Corbera de Dalt, passant per les Fonts d'Herbatges i de Les Febres.
Comencem la Ruta en la zona que es fa el pessebre vivent de Nadal, on hem arribat per la Carretera BV-2421 que va de la N-340 a Gelida, passant per La Palma de Cervelló, Corbera i Corbera de Dalt, el cotxe l'hem deixat aparcat en el carrer camí del Pessebre, també es podria deixar al costat del Cementiri.
La Ruta transcorre per les muntanyes de Corbera entre zones de vegetació, corriols i senders de bon caminar, visita'n la Font de l'herbatge, la Font de les Febres i passant per la Masia de Can Fitons, el camí Ral que unia Corbera amb les poblacions de Castellví i Gelida.
Finalitza'n la Ruta entran pel carrer del Canigó on es pot contemplar vàries cases molt antigues del 1774 l' epoca del Bandoler Sàbat.
Josep Sàbat va nàixer a Sant Andreu de la Barca i al 12 anys es va quedar orfe i es va unir a les tropes de Manso en la Guerra del Francès on va mostrar gran coratge i valentia.
Acabada la guerra va tornar a casa i es va assabentar que als seus parents els havien robat tots els béns.
L'any 1816 arriba a Corbera i en veure les injustícies del Baró, es va convertir en el Bandoler Capa Negra, fins que el Baró va demanar el seu cap a consevol preu.
Posteriorment va ser detingut i entregat al Capità General de Barcelona on fou tancat a la Ciutadella, jutjat i condemnat per ser autor de 29 assassinats, a morir esquarterat i el seu cap penjat en un pal en el Turó que actualment s'anomena el Serrat del Cap del Sàbat o Creu Susalba.