Moving time  ein klukkustund 59 mínútur

2,8
5,6

Skoðað 14sinnum, niðurhalað 3 sinni

nálægt Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya (España)

Desprès d’intents previs en que havia intentat millorar la ruta, finalment he aconseguit un recorregut que m’ha deixat satisfet. Es tracta d’un itinerari accessible, fàcil i bonic ( al menys a mi m’ho sembla). He passat per pistes còmodes per terreny agradable i que, en general, tenen vistes molt boniques, per corriols dintre de boscos, per camins que travessen vinyes, que segur que llueixen precioses des de la primavera fins a la tardor i per dos massos moooolt antics.

Es tracta d’una ruta circular que surt del Barri del Cel Blau de Sant Pere de Riudebitlles i que acaba al mateix lloc. Puja cap a la Serra, passant a prop del Puig Cúgol. Un cop arribats a dalt es camina per tota la carena. En algún lloc es tenen molt bones vistes de la vall del Riu de Bitlles, de Montserrat i de la Serra de l'Obac. El trajecte per aquesta carena es força agradable. S'acaba aquest tram carener al arribar a la Creu de la Vit. Allà tornem a tindre un bon mirador de la Vall del Riu de Bitlles. Passada la Creu s'agafa un corriol que va per dins el bosc. Aquí hi ha l'alternativa de continuar per la carena però jo m'estimo més anar per aquest corriol. Finalment es deixa de caminar per la part alta de la Serra i es baixa cap a la zona a on hi ha Can Cerdà de Palou. No he entrat a Can Cerdà que avui es una casa rural. Des de fora sembla que el complex es força gran. Segons llegeixo a "turismeelpladelpenedes.com" aquesta masia es del segle XVII i inclou una capella que data del mateix serle. Tot el conjunt està inclós en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
Des de Can Cerdà la ruta va, entre vinyes, camí del Puig de l'Aguilera a on hi ha un vèrtex geodèsic. El cim es pla, d'una llargada que cálculo en uns 300 metres i una amplada d'un centenar de metres. Si es camina pel cim es van localitzant llocs que tenen bones panoràmiques. Des del cim ja es baixa cap al Mas de l'Aguilera passant entre vinyes. El tram que va de Can Cerdà fins al Mas de l'Aguilera es molt bonic a la primavera i tardar, ja que es camina per camins que creuen grana vinyes. Al mig de l'estiu penso que la calor es massa forta per gaudir d'aquest tram de la caminada, a no ser que es fassi a primeres horas del matí. La masia de l'Aguilera es d'origen medieval, tot i que la torre que cosntitueix el seu senyal identitari sembla que es va construir el segle XIX. En el tram que va des del cim de l'Aguilera fins a aquesta masia hi ha un sector molt curiós. Es tracta d'una llarga filera de xipresos que son com un límit a les vinyes, al costat dels que passa el camí. Ignoro l'origen i significació d'aquesta filera que, vista de lluny, dona l'impresió de que estàn per donar la benvinguda a alguna casa que, allà mateix,no hi és.
Un cop deixat enrrera el Mas de l'Aguilera la ruta torna a agafar un bonic corriol que va per dintre del bosc i que acaba en una pista que baixa, passant entre vinyes, a la bodega de Jean León. No hi arribem sino que girem per anar a la zona de la Malgranada, veure la Miravinya la Cadira i gaudir de les panoràmiques que ofereix. Aquesta Miravinya es una de les cinc que hi ha pel Penedès. El seu objectiu es el de ser un bon mirador del paissatge vinícola que es tant important en aquesta comarca.
Des de la Miravinya ja es baixa cap a Sant Pere a on acaba la caminada.
Upplýsingar

En aquest punt comença la pujada cap a la Serra

Pujant cap a la Serra

Les pluges dels últims dies han deixat el seu rastre en aquest punt del camí. No hi ha cap problema per passar i continuar pujant
Upplýsingar

Arrbant a la zona a on comença la carena de la Serra

Pista per la carena

víðmynd

Panoràmiques des de la carena de la Serra

Curta trialera que porta a la Creu de la Vit

La Creu de la Vit, un interessant mirador cap a Torrelavit i Montserrat

Krossgötum

Deixo pista, que gira cap a l’esquerra, per continuar recte i agafar corriol

Corriol en aquesta zona

Krossgötum

Giro cap a la dreta per agafar aquest corriol

Upplýsingar

Deixo el corriol i segueixo per la vora de la vinya

Entro a pista

Krossgötum

Agafo corriol que baixa uns metres per la meva dreta

Giro a la dreta i entro en una nova pista

Upplýsingar

Tram, molt curt, de carretera

Krossgötum

Deixo la carretera per agafar el camí que surt a la dreta

Building of interest

Darrera queda Can Cerdà de Palou

Krossgötum

Cami gira esquerra. Cal continuar recte

víðmynd

Vinyes i al fons de tot la bonica piràmide del Montmell

Upplýsingar

El camí nomès s'intueix al costat de la vinya, però hi és

El camí, ara més evident, seguéix al costat de la vinya

Krossgötum

Entrada a pista. Cal girar a l'squerra i anar pujant suaument

Vista de Can Cerdà de Palou

Krossgötum

El camí continúa a la dreta

Aquí es deixa la pista per girar a l'squerra i agafar un corriol

toppur

Arribant y al cim de l'Aguilera

Panoràmiques des del cim

Krossgötum

Aquí cal girar a l'esquerra i anar seguínt per la pista

tré

Xipresos a tocar del camí

El camí només s'intueix perô va seguínt la línea de xipresos

Krossgötum

Aquí s'ha de girar a la dreta

víðmynd

Caminant entre vinyes amb el Mas de lAguilera al fons

Building of interest

Mas de l’Aguilera

Masia d'origen medieval situada sota el puig de l'Aguilera. Al segle XII formava la quadra de l'Aguilera. L'edifici actual data del segles XVI-XVII, tot i que el seu element més destacat, visible des de ben lluny, és una torre castellera, emmerletada, que va ser annexada al segle XIX damunt la capella del Roser, documentada des de començament del segle XVII. A la porta del tancat s'hi pot veure un escut heràldic.
Informació copiada de “poblesdecatalunya.cat”
Krossgötum

Aquí giro cap a la dreta

Vinyes

Krossgötum

Giro a la dreta per agafar aquest corriol

Corriol pel que camino

Krossgötum

Giro a l’esquerra per agafar pista

Entre vinyes

Arribant a la Miravinya

Miravinya la Cadira

Miravinya - La Cadira Una cadira gegant s’aixeca sobre el petit turó de la Malgranada, un lloc idoni des d’on interpretar la natura a 360º La cadira us convida a aturar-vos i contemplar, a seure i escoltar enmig d’un paisatge privilegiat. Si hi aneu, podreu conèixer, de primera mà, els trets fonamentals del paisatge del Penedès
Informaciø copiada de “ torrelavit.cat”