+50

3,5
7,1

Skoðað 133sinnum, niðurhalað 5 sinni

nálægt Bagni, Trentino-Alto Adige (Italia)

Hem seguit com a base el track de Rosa MC Travessa per les Dolomites (7 dies) i gràcies a les seves recomanacions hem realitzat algunes variants que val la pena fer per gaudir una mica més d'aquestes singulars muntanyes.

Varem fer una curiosa varient el primer dia (Passo de Guiau a Rif. De Lagazuoi) ja que l'últim tram pujant al Rif. Lagazuoi (2750 m.) el vam fer pel túnel de la I Guerra Mundial entre Àustria i Itàlia.
Creiem que és una curiositat interessant aquesta fàcil via ferrada (frontal, guants i casc) i posterior pujada per les escales del túnel (dels 2400 m. als 2670m) amb les seves trinxeres, obertures, habitacions etc

També ens va recomanar variar la 5º etapa (Vallandro a Locatelli) per Passo Rondoi i arribant amb una espectacular panoràmica de les Tre Cime de Lavaredo Dolomites 5- Rifugio Valandro a Rifugio Locatelli

L'última variació és d'aquesta etapa al seguir tot el Sentiero Bonacossa (117-4) des del Rifugio Auronzo al Rif. Col de Varda.
Més dur i amb algun tram de via ferrada sense dificultat, encara que entre vies ferrades hem trobat un petit tram del sender en mal estat i la vertical es … , però d'una bellesa que ha compensat l'esforç.

Cal tenir present que tota la travessa per la Alta Via Dolomiti té molta erosió i els camins són reparats constantment, autèntiques obres d'enginyeria en ocasions.

IMPORTANT fer la reserva dels refugis amb antelació, nosaltres la vam fer amb 4 mesos d'antelació i vam haver de canviar dies per poder realitzar la travessa i amb la possibilitat de reservar habitacions de 2 o més persones.

Recomanable no tenir pressa i arribar als refugis a partir de les 4-5 de la tarda, més tranquil·litat (en molts s'arriba amb cotxe molt a prop i estan una mica saturats de gent), ja que només queden els que dormen.

Recorregut:
Sortim del històric i una mica vetust Ref. Locatelli (140 places) pel sendiero105 contemplant la bellesa del Padrone i Tre Cime:
En passar per Col de Forcellina veiem com escalen la vertical del Cime Occidental (2973 m.).

Seguim per bon terreny, passem pel Rifugio Lange Alm (bona alternativa per estar tranquil) i al poc arribem a la Forcilla Col de Mezzo (2315) amb la bella panoràmica del Gruppo Cadini l'W.

D'aquí fins al Rif. Auronzo aparcament i gentada ... no parem ni un minut per seguir pel 117-4 Senteiro Bonacossa.
Primer tram facil i bonic pujant a la Muntanya Campelle (expectacle de 360º) i al poc s'inicia la via ferrada de poca complexitat però llarga, primer en baixada i posterior ascens fins a la Forca di Rinbianco (2207 m.), on parem una estona.

Forta pujada de mes de 200m en menys d'1 km fins a arribar al Rif-Fonda Savio (2367 m.) on amb una esplèndida vista de Misurina i la Muntanya Cristallo, fem una mos i gaudim d'una merescuda cervesa.

Forta baixada i iniciem el tram més dur del recorregut pujant per la tartera del Diavolo (hi ha neu i ens desviem un pel al NW.
Arribem a la Forcella del Diavolo (2380 m.) I baixem per un tram desfet amb via ferrada inclosa.

Paratge singular, tot tarteres i torres de pedra desfetes (G. Cadin), reposem forces per pujar la darrera forcella del dia , una altra vertical de 150 m. amb fàcil ferrada inclosa.
Arribem a la Forcella de Misurina (2413 m.), vertical descens inicial que es va suavitzant mentre ens acostem al recomanable Rif. Col di Varda (2125 m.).

En resum, l'etapa més dura i bella de la travessa, on hem gaudit un autèntic trencacames per sobre dels 2000 metres.