Tími  2 klukkustundir 21 mínútur

2,1
4,2

Skoðað 3370sinnum, niðurhalað 271 sinni

nálægt Castellcir, Catalunya (España)

Buscant una ruta no massa exigent per portar uns familiars que ens havien vingut a visitar aprofitant les festes nadalenques, vaig pensar en el Castell de la Popa, que tot i no ésser de les meravelles més conegudes de Catalunya, a mi sempre m'ha semblat que té una màgia i espectacularitat que no desmereix gens respecte d'altres indrets de les nostres contrades.

En tot cas volia buscar una ruta no massa llarga i sense un desnivell exigent i vaig trobar una ruta del company
GEBRACB

, que ens anava com "anell al dit", ja que a més del Castell de la Popa ens permetia visitar la meravellosa Sauva Negra en el camí de retorn.

L'inici de la ruta és al final d'un culdesac al carrer dels Avets de l'urbanització La Penyora de Castellcir, allà podreu deixar el cotxe, ja que el carrer es fa ample per permetre el gir dels vehicles. Just al final del carrer, entre de la tanca de la casa i la de fusta del carrer surt un corriol que segueix endavant per el vessant de la muntanya, una mica més endavant derivarà una mica a la dreta i començarà a perdre alçada, desnivell que s'accentuarà un cop agafem un revolt en el corriol.

Baixarem dels 800 metres als 725 en mig quilòmetre per anar a parar a l'alçada del Pas de la Casanova, un gual on s'inicia la riera de Castellcir, i evidentment, ara ens tocarà recuperar alçada per l'altra banda, tot i que el desnivell no és massa pronunciat i es va fent amb facilitat. La pujada serà en tot cas continua fins arribar a ser molt a prop de la Casanova del Castell, masia ara mateix abandonada, però encara en força bon estat de conservació.

Des d'aquest punt ja podrem veure a la nostra dreta el relleu del Castell de la Popa, i ens tocarà torçar cap aquesta direcció per anar apropant-nos-hi. Després d'una lleugera baixada entre antics camps de conreu, el camí gairebé planejarà fins deixar-nos en el prat des d'on podrem contemplar la imatge més icònica del Castell de la Popa, en el que sembla un gran vaixell coronat per el Castell al capdamunt.

Per accedir al Castell de la Popa, del que se'n troben referències de la seva existència ja a l'any 923, ens hi aproparem per la dreta fins a trobar unes escales que s'hi enfilen. Veurem que les dimensions del mateix són força grosses, ja que ocupa una extensió d'uns 570 m². Les ruïnes del Castell, es troben en un estat que encara ens permet imaginar com devia ser la vida en aquest indret, tot i que potser, una restauració seria ben necessària. Adjacent al Castell, hi trobem les restes de la capella de Sant Martí de la Roca.

Un cop visitat el Castell, en baixem creuem el prat per on haviem vingut i en sortim per un corriol que en surt una mica més amunt del camí per on haviem arribat, aquest estret corriol ens deixarà una mica més amunt en una zona de prats oberts que creuarem pel bell mig, i ja seguirem sempre en lleugera pujada per enmig dels mateixos. Finalment quan deixem els camps, ja serà per un caminet que ens duu en un moment al Collet de la Terma, en el punt més alt de l'excursió, a uns 930 metres d'altitud.

Aquí trobarem la porta d'accés a la Sauva Negra, un bosc protegit pel Pla d'Espais d'Interès Natural. Hi podrem trobar gran varietat d'arbres, com faigs, roures, pi roig, blades, aurons, moixeres i avellaners, en un petit però fantàstic entorn.

Haureu d'anar amb una mica de compte ja que la baixada és força relliscosa en alguns moments i es perd desnivell amb rapidesa. Aviat arribarem a la Font de la Sauva Negra, d'on no hi rajava ni gota d'aigua en la nostra visita, i seguirem baixant fort fins que anirem a parar a un camí més ample que ens creua transversalment.

El seguirem a l'esquerra, ja en un perfil força planer que ens retorna en poca estona al Pas de la Casanova, just després de deixar enrere el Pou Cavaller, un antic pou de gel, en total desús com tants altres que podem trobar arreu de Catalunya.

És en aquest punt on s'ajunten els camins d'anada i tornada i només ens quedarà fer una suada final per remuntar la setantena de metres de desnivell que ens deixaran en el punt inicial de la ruta.
bílastæði

Aparcament carrer dels Avets (urb. La Penyora)

Pou Cavaller

Casanova del Castell

• buzz222 1.11.2018

Buenas.
    La ruta tiene algún paso en altura?? O es sencilla?
    Gracias

• mynd af Miquel Garriga Costa

Miquel Garriga Costa 1.11.2018

Ningún paso en altura, ruta sencilla, variada y muy entretenida.

• buzz222 1.11.2018

Muchas gracias,veste finde la haremos
    Conoces algún restaurante no muy caro y aceptable por la zona? Yo había pensado en el revolt q paso mucho en bici por allí y nunca me he parado

• mynd af Miquel Garriga Costa

Miquel Garriga Costa 1.11.2018

Pués lo siento, pero en eso no te puedo ayudar

• mynd af MontserratC

MontserratC 4.11.2018

Avui, o potser tb dies anteriors, estan esbrossant el brancam dels arbres dels costats del camí q puja des de la riera a la Popa i més enllà. Potser x millorar l,accés.
    Tot el camí amb força brancam per terra. Suposo q en breu ho aniran recollint, però avui s,havia d caminar aixecant força els genolls...
    Una mica ingrat però tb divertit!

• mynd af MontserratC

MontserratC 4.11.2018

I have followed this trail  staðfest  View more

Una ruta molt bonica i molt complerta. Després d’atravessar la riera puja per un bosc amb molta varietat d’arbres, arriba la Popa, un castell molt bonic i en un emplaçament meravellós amb fantàstiques vistes, carena per uns prats, i després baixa per la Sauva Negra, una fageda preciosa, amb font inclosa.