i-tram

3,4
6,8

Skoðað 5sinnum, niðurhalað 0 sinni

nálægt Skogar, Suðurland (Lýðveldið Ísland)

EL TREKKING DE LANDMANNALAUGAR. LAUGAVEGUR. FIMMVÖRDUHÁLS.

Ruta: Etapa 5: ÞÓRSMÖRK A FIMMVÖRDUHÁLS
Distancia: 13,50 km. Ascensió: 955 m. Descens: 168 m. Temps en moviment: entre 5 i 6 hores. Coordenades Inici: 63º 41′ 06″ N - 19° 30′ 46″ W Coordenades final: 63º 37′ 18″ N - 19° 27′ 04″ W

Caminada: Iniciem el recorregut remuntant el riu Krossá per la riba dreta fins a trobar un pont mòbil que ens permet travessar-lo. Ja a l’altra riba, seguim rumb al E fins a Basar- Goðaland, on hi ha un petit refugi. Entrem en un sender que ens porta a travessar el torrent de Strákagil i on el camí es comença a enfilar pel costat dret de la vall, per un camí un xic abrupte, fins que arriba a Kattarhryggur, on hi ha un pas lleugerament aeri que a les persones amb vertigen potser que els resulti una mica difícil de creuar. Superat aquest punt, el camí es fàcil i evident, va prenent rumb al S i arriba a un primer altiplà conegut com Heiðarhorn, amb boniques vistes. El pla Morinsheiði és al costat i la vista des de la vora est és molt pintoresca, tenint al davant la glacera Mýrdalsjökull amb el volcà Katla a la part superior. Travessem el pla Morinsheiði i arribem a Heljarkambur, una curta carena que enllaça el pla amb Fimmvörðuháls. Pas un xic aeri i estret, on una cadena ens ajuda a assegurar-nos. Entrem ja en els nous camps de lava que es varen formar en l’erupció del Eyjafjallajökull de l’any 2010. Aviat veiem les dues noves muntanyes, fruit d’aquesta erupció: Magni i Móði. Pugem al Magni, on ens bufa un fort vent. Reprenem el camí vers el refugi de Fimmvörðuháls seguint un camí ben senyalitzat amb estaques grogues. Aquest tram es de terra volcànica, alternant els colors negre i vermell, amb trams de de neu. Quan ja albirem el refugi situat just dalt de la carena, ens prenem la llicencia de deixar el camí, girar al W, enfilar-nos a la carena, girar primer al S, i tot seguit al E fins arribar al refugi Fimmörduskáli, des d’on gaudim d’un paisatge impressionant, amb geleres, camps de lava, crestes i muntanyes, valls, i el mar.

Cartografia: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Escala: 1:100.000 i 1:50.000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

EL TREKKING DE LANDAMANNALAUGAR. Laugavegur. Fimmvörðuháls.
Ruta: Etapa 5: Þórsmörk A Fimmvörðuháls
Distancia: 13,50 km. Ascensión: 955 m. Descenso: 168 m. Tiempo en movimiento: entre 5 y 6 horas. Coordenadas Inicio: 63º 41 '06 "N - 19 ° 30' 46" W Coordenadas final: 63º 37 '18 "N - 19 ° 27' 04" W

Caminata: Iniciamos el recorrido remontando el río Krossá por la orilla derecha hasta encontrar un puente móvil que nos permite atravesarlo. Ya en la otra orilla, seguimos rumbo al E hasta Basar-Goðaland, donde hay un pequeño refugio. Entramos en un sendero que nos lleva a atravesar el torrente de Strákagil y donde el camino empieza a trepar por el lado derecho del valle, por un camino un poco abrupto, hasta que llega a Kattarhryggur, donde hay un paso ligeramente aéreo que a las personas con vértigo puede que les resulte un poco difícil de cruzar. Superado este punto, el camino es fácil y evidente, va tomando rumbo al S y llega a un primer altiplano conocido como Heiðarhorn, con bonitas vistas. Llegamos a la llanura Morinsheiði justo unos metros más arriba y donde la vista desde el borde este es muy pintoresca, teniendo en frente glaciar Mýrdalsjökull con el volcán Katla en la parte superior. Cruzamos el plan Morinsheiði y llegamos a Heljarkambur, una corta cresta que enlaza el plan con Fimmvörðuháls. Paso un poco aéreo y estrecho, donde una cadena nos ayuda a asegurarnos. Entramos ya en los nuevos campos de lava que se formaron en la erupción del Eyjafjallajökull del año 2010. Pronto vemos las dos nuevas montañas, fruto de esta erupción: Magni y Móði. Subimos al Magni, donde nos sopla un fuerte viento. Retomamos el camino hacia el refugio de Fimmvörðuháls siguiendo un camino bien señalizado con estacas amarillas. Este tramo es de tierra volcánica, alternando los colores negro y rojo, con tramos de nieve. Cuando ya divisamos el refugio situado justo arriba de la loma, nos tomamos la licencia de dejar el camino, girar en W, subir a la loma, girar primero al S, y después al E hasta llegar al refugio Fimmörduskáli, desde donde disfrutamos de un paisaje impresionante, con glaciares, campos de lava, lomas y montañas, valles, y el mar.

Cartografía: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Escala: 1: 100.000 y 1: 50.000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

THE TREKKING OF LANDAMANNALAUGAR. Laugavegur Fimmvörðuháls.
Route: Etapa 5: ÞÓRSMÖRK TO Fimmvörðuháls
Distance: 13,50 km. Ascent: 955 m. Descent: 168 m. Time in movement: entre 5 y 6 horas. Initial Coordinates: 63º 41 '06 "N - 19 ° 30' 46" W Final Coordinates: 63º 37 '18 "N - 19 ° 27' 04" W

Trail:
We begin the trail by tracing the Krossá river along the right bank until we find a mobile bridge that allows us to cross it. Already on the other shore, we continue towards E to Basar-Goðaland, where there is a small shelter. We enter a path that leads us through the stream of Strákagil and where the road begins to climb on the right side of the valley, along a slightly steep road, until it reaches Kattarhryggur, where there is a slightly aerial passage that people with vertigo they may find it a bit difficult to cross. Having overcome this point, the road is easy and evident, it is heading towards the S and reaches a first plateau known as Heiðarhorn, with beautiful views. We arrive at the Morinsheiði plain just a few meters above and where the view from the east edge is very picturesque, having in front Mýrdalsjökull glacier with the Katla volcano on the top. We cross the Morinsheiði plateau and arrive at Heljarkambur, a short ridge that links the plateau with Fimmvörðuháls. A little aerial and narrow pass, where a chain helps us make sure. We enter the new lava fields that formed in the Eyjafjallajökull eruption in 2010. Soon we see the two new mountains, the result of this eruption: Magni and Móði. We climb the Magni, where a strong wind blows us. We resume the road to the shelter of Fimmvörðuháls following a well-marked road with yellow stakes. This section is of volcanic earth, alternating the colours black and red, with sections of snow. When we see the hut located just above the hill, we take the license to leave the road, turn in W, climb the hill, turn first to the S, and then to the E until we reach the Fimmörduskáli hut, from where we enjoy a Stunning landscape, with glaciers, lava fields, hills and mountains, valleys, and the sea.

Cartography: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Scale: 1: 100,000 and 1: 50,000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

Skagafjörd Hut (Refugi)

Bridge Krossá River (Pont)

Básar

viewpoint (MIrador)

Morinsheidi

viewpoint (Mirador)

Stràkagil

Magni

Heidarhorn

Heljarkambur

viewoint Modi & Magni (Mirador volcans nous)