i-tram

4,0
8,0

Skoðað 28sinnum, niðurhalað 0 sinni

nálægt Skogar, Suðurland (Lýðveldið Ísland)

EL TREKKING DE LANDMANNALAUGAR. LAUGAVEGUR. FIMMVÖRDUHÁLS.

Ruta: Etapa 6: FIMMVÖRDUHÁLS A SKÓGAR
Distancia: 15,87 km. Ascensió: 618 m. Descens: 1170 m. Temps en moviment: entre 4 i 5 hores. Coordenades Inici: 63º 37′ 18″ N - 19° 27′ 04″ W Coordenades final: 63° 31′ 40″ N - 19° 30′ 44″ W

Caminada: Iniciem el recorregut de la darrera etapa sortint del bonic i sorprenent refugi Fimmörduskáli en direcció al E fins arribar al coll de Fimmvörðuháls, entre les geleres de Eyjafjallajökull i Mýrdalsjökul. En aquest punt girem al S tot iniciant la baixada entremig de congestes de neu, força gelades i relliscoses a primera hora del matí. El aquí esta molt ben senyalitzat amb estaques grogues. Entremig d’un paisatge volcànic arribem al refugi Baldvinsskáli. Deixem la neu enrere, i caminem per un ample camí que inicialment pren rumb E, i aviat gira al S per anar a buscar la riba dreta del riu Skógá. El paisatge comença a canviar, i apareixen els primers indicis vegetació. Aviat veiem els primers salts d’aigua. Arribem al únic pont que travessa el riu i ens permet passar a la riba esquerra, per on anirem baixant prop del riu, tot gaudint dels mes de 20 salts d’aigua, grans i petits, amples i estrets, però tots ells d’una singular bellesa. I entre salt i salt el camí ens porta al damunt de Skógafoss, que amb els seus 25 m d’amplada i 62 de caiguda es una de les mes famoses cascades d’Islàndia. Baixem per les escales fins al fons del salt i intentem atansar-nos a l’aigua. Ben molls per els esquitxos del riu, i de la pluja que ens ha acompanyat en els darrers metres, gaudim del arc de Sant Martí, que quan surt un xic de sol, podem veure al marge dret de la cascada. I així arribem al final d’aquest espectacular trekking.
Amb bus emprenem el trajecte de retorn a Reykjavík.

Cartografia: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Escala: 1:100.000 i 1:50.000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

EL TREKKING DE LANDAMANNALAUGAR. Laugavegur. Fimmvörðuháls.
Ruta: Etapa 6: Fimmvörðuháls A Skógá
Distancia: 15,87 km. Ascensión: 618 m. Descenso: 1.170 m. Tiempo en movimiento: entre 4 y 5 horas. Coordenadas Inicio: 63º 37 '18 "N - 19 ° 27' 04" W Coordenadas final: 63 ° 31 '40 "N - 19 ° 30' 44" W

Caminata: Iniciamos el recorrido de la última etapa saliendo del bonito y sorprendente refugio Fimmörduskáli en dirección al E hasta llegar al cuello de Fimmvörðuháls, entre los glaciares de Eyjafjallajökull y Mýrdalsjökul. En este punto giramos el S iniciando la bajada en medio de neveros con algunos tramos helados y resbaladizos a primera hora de la mañana. El camino está muy bien señalizado con estacas amarillas. En medio de un paisaje volcánico llegamos al refugio Baldvinsskáli. Dejamos la nieve atrás, y caminamos por un ancho camino que inicialmente toma rumbo E, y pronto gira en S para ir a buscar la orilla derecha del río Skógá. El paisaje comienza a cambiar, y aparecen los primeros indicios de vegetación. Pronto vemos los primeros saltos de agua. Llegamos al único puente que atraviesa el río y nos permite pasar a la orilla izquierda, por donde iremos bajando cerca del río, disfrutando de más de 20 saltos de agua, grandes y pequeños, anchos y estrechos, pero todos ellos de una singular belleza. Y entre salto y salto el camino nos sitúa encima de Skógafoss, que con sus 25 m de anchura y 62 de caída es una de las cascadas más famosas de Islandia. Bajamos por las escaleras hasta el fondo del salto e intentamos acercarnos al agua. Mojados por las salpicaduras del río, y de la lluvia que nos ha acompañado en los últimos metros, disfrutamos del arco iris, que cuando sale un poco de sol, podemos ver en el margen derecho de la cascada. Y así llegamos al final de este espectacular trekking.
En bus emprendemos el trayecto de regreso a Reykjavik

Cartografía: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Escala: 1: 100.000 y 1: 50.000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

THE TREKKING OF LANDAMANNALAUGAR. Laugavegur Fimmvörðuháls.
Route: Stage 6: Fimmvörðuháls TO Skógá
Distance: 15,87 km. Ascent: 618 m. Descent: 1.170 m. Time in movement: entre 4 y 5 horas. Initial Coordinates: 63º 37 '18 "N - 19 ° 27' 04" W Final Coordinates: 63 ° 31 '40 "N - 19 ° 30' 44" W

Trail:
We begin the hike of the last stage leaving the beautiful and surprising Fimmörduskáli hut in the E direction until we reach the Fimmvörðuháls pass, between the glaciers of Eyjafjallajökull and Mýrdalsjökul. At this point we turn the S starting the descent in the middle of snowfields with some frozen and slippery sections early in the morning. The road is very well signposted with yellow stakes. In the middle of a volcanic landscape we arrive at the Baldvinsskáli hut. We leave the snow behind, and walk along a wide path that initially takes heading E, and soon turns S to go to look for the right bank of the Skógá river. The landscape begins to change, and the first signs of vegetation appear. Soon we see the first waterfalls. We arrive at the only bridge that crosses the river and allows us to go to the left bank, where we will go down near the river, enjoying more than 20 waterfalls, large and small, wide and narrow, but all of them of a unique beauty. And between waterfalls the hike places us on top of Skógafoss, which with its 25 m wide and 62 high is one of the most famous waterfalls in Iceland. We go down the stairs to the bottom of the waterfall and try to approach the water. Wet by the splashes of the river, and the rain that has accompanied us in the last meters, we enjoy the rainbow, which when a little sun rises, we can see on the right bank of the waterfall. And so, we come to the end of this spectacular trekking.
By bus we start the journey back to Reykjavik

Cartography: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Scale: 1: 100,000 and 1: 50,000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

Fimmörduskáli Hut (Refugi)

Kaefufoss

Gluggafoss

Króksfoss

viewpoint waterfall 6 (Mirador salt aigua)

viewpoint waterfall 7 (Mirador salt aigua)

viewpoint Króksfoss (Mirador salt aigua)

viewpoint Skalabrekkfoss (Mirador salt aigua)

viewpoint Rollutorfufoss (Mirador salt aigua)

viewpoint Fosstorfufoss (Mirador salt aigua)

viewpoint waterfall 5 (Mirador salt aigua)

viewpoint waterfall 4 (Mirador salt aigua)

viewpoint waterfall 3 (Mirador salt aigua)

viewpoint waterfall 2 (Mirador salt aigua)

viewpoint waterfall 1 (Mirador salt aigua)

Bridge Skóga river (Pont)

SKÓGAR End Hikking. (Final del Trekking)