i-tram

4,5
9,1

Skoðað 5sinnum, niðurhalað 0 sinni

nálægt Skogar, Suðurland (Lýðveldið Ísland)

EL TREKKING DE LANDMANNALAUGAR. LAUGAVEGUR. FIMMVÖRDUHÁLS.

Ruta: Etapa 3: ÁLFTAVATN A EMSTRUR (BOTNAR)
Distancia: 17,76 km. Ascensió: 402 m. Descens: 476 m. Temps en moviment: entre 5 i 6 hores. Coordenades Inici: 63º 51′ 27″ N - 19° 13′ 37″ W Coordenades final: 63º 45′ 57″ N - 19° 22′ 26″ W

Caminada: El camí comença amb una lleugera pujada sobre la carena del Brattháls, tot seguit travessa el petit riu Bratthálskvísl (cal passar-lo a gual, sense cap dificultat) i acaba baixant a la vall de Hvanngil on hi trobem també un refugi, que pot ser una alternativa al de Álftavatn. Seguim per el camí i, aprofitant que encara no plou, fem una petita desviació i ens enfilem fins al Hvanngilshausar (690 m) des d’on podem veure les valls per on travessa aquesta etapa, així com els rius que haurem de creuar. També divisem les geleres. Baixem del petit cim, reprenem el camí i per una passarel·la travessem el riu Kaldaklofskvísl. Tan sols uns 600 metres mes endavant ens trobem un altre riu, el Bláfjallakvísl, ara sense un pont, el que ens obliga a passar-lo a gual, per unes aigües força fredes. El sender pren rumb SW i transcorre paral·lel a la carretera (pista) fins arribar al pont del cabalós riu Innri Emstruá. El camí, just passat el pont, deixa la carretera i rumb al SW, s’endinsa en un terreny pla, pedregós i pràcticament sense vegetació, per anar a buscar el pas entre dues muntanyes anomenades Útigönguhöfðar. Mes endavant passem pel peu del Hattafell (924 m) i ens dirigim a un petit coll, des d’on ja veiem el Refugi de Botnar a Emstrur.

Passejada de tarda: el canó de Markarfljótsgljúfur és un recorregut de senderisme de 40 a 90 minuts amb belles vistes dels canons i de les muntanyes veïnes.

Cartografia: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Escala: 1:100.000 i 1:50.000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

EL TREKKING DE LANDAMANNALAUGAR. Laugavegur. Fimmvörðuháls.
Ruta: Etapa 3: ÁLFTAVATN A EMSTRUR (Botnia)
Distancia: 17,76 km. Ascensión: 402 m. Descenso: 476 m. Tiempo en movimiento: entre 5 y 6 horas. Coordenadas Inicio: 63º 51 '27 "N - 19 ° 13' 37" W Coordenadas final: 63º 45 '57 "N - 19 ° 22' 26" W

Caminata: El camino comienza con una ligera subida sobre la loma del Brattháls y a continuación, atraviesa el pequeño río Bratthálskvísl (hay que pasar a vado, sin ninguna dificultad) para terminar bajando al valle de Hvanngil donde encontramos también un refugio, que puede ser una alternativa al de Álftavatn. Seguimos por el camino y, aprovechando que todavía no llueve, hacemos una pequeña desviación y subimos hasta el Hvanngilshausar (690 m) desde donde podemos ver los valles por donde atraviesa esta etapa, así como los ríos que tendremos que cruzar. También divisamos los glaciares. Bajamos de la pequeña cima, retomamos el camino y por una pasarela atravesamos el río Kaldaklofskvísl. Tan sólo unos 600 metros más adelante nos encontramos otro río, el Bláfjallakvísl, ahora sin un puente, lo que nos obliga a pasar a vado, por unas aguas bastante frías. El sendero toma rumbo SW y transcurre paralelo a la carretera (pista) hasta llegar al puente del caudaloso río Innri Emstruá. El camino, justo pasado el puente, deja la carretera y rumbo al SW, se adentra en un terreno plano, pedregoso y prácticamente sin vegetación, para ir a buscar el paso entre dos montañas llamadas Útigönguhöfðar. Más adelante pasamos por el pie del Hattafell (924 m) y nos dirigimos a un pequeño cuello, desde donde ya vemos el Refugio de Botnia en Emstrur.
Paseo de tarde: el cañón de Markarfljótsgljúfur es un recorrido de senderismo de 40 a 90 minutos con hermosas vistas de los cañones y de las montañas vecinas.

Cartografía: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Escala: 1: 100.000 y 1: 50.000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

THE TREKKING OF LANDAMANNALAUGAR. Laugavegur Fimmvörðuháls.
Route: Stage 3: ÁLFTAVATN TO EMSTRUR (Botnia)
Distance: 17,76 km. Ascent: 402 m. Descent: 476 m. Time in movement: entre 5 y 6 horas. Initial Coordinates: 63º 51 '27 "N - 19 ° 13' 37" W Final Coordinates: 63º 45 '57 "N - 19 ° 22' 26" W

Trail: The road starts with a slight climb over the Brattháls hill and then crosses the small Bratthálskvísl river (you have to ford by wading on foot, without any difficulty) to end up going down to the Hvanngil valley where we also find a hut, which can be an alternative to Álftavatn hut. We continue along the road and, taking advantage that it still does not rain, we make a small deviation and climb up to the Hvanngilshausar (690 m) from where we can see the valleys through which this stage crosses, as well as the rivers that we will have to cross. We also see the glaciers. We descend from the small summit; we return to the path and crossed the Kaldaklofskvísl river on a footbridge. Only about 600 meters ahead we find another river, the Bláfjallakvísl, now without a bridge, which forces us to pass through, for quite cold waters. The path takes SW and runs parallel to the road until you reach the bridge of the mighty Innri Emstruá river. The road, just past the bridge, leaves the road and heading to the SW, enters a flat, stony ground and practically without vegetation, to go looking for the passage between two mountains called Útigönguhöfðar. Further on we pass by the foot of the Hattafell (924 m) and go to a small pass, from where we already see the Botnia Shelter in Emstrur.
Afternoon walk: the Markarfljótsgljúfur canyon is a 40 to 90-minute hiking trail with beautiful views of the canyons and the neighbouring mountains.

Cartography: Sérkort 4: Landmannalaugar, Þórsmörk, Fjallabak. Scale: 1: 100,000 and 1: 50,000. Editorial: Forlagid. (www: forlagid.is)

Álftavatn

Cross river Bratthalskvisl (creuar riu)

Hvanngil

Desviation

Hvanngilshausar

Bridge Kaldaklofskvisl River. (Pont)

Bridge Inni Emstruá River (Pont)

Small waterfall (Petit salt d'aigua)

Between Útigöngurhófthar mountains (Entre muntanyes)

Desviation

viewpoint (Mirador)

Botnar Hut.Emstur. (Refugi)

Cross Blafjallakvils River (Creuar a gual)