Niðurhal

Fjarlægð

6,55 km

Heildar hækkun

193 m

Tæknilegir erfiðleikar

Auðvelt

Lækkun

193 m

Hám. hækkun

313 m

Trailrank

37

Lágm. hækkun

159 m

Tegund leiðar

Hringur

Hreyfitími

ein klukkustund 27 mínútur

Tími

ein klukkustund 50 mínútur

Hnit

1185

Hlaðið upp

6. apríl 2021

Tekið upp

apríl 2021

Leiðsögn úti í náttúrunni

Fylgdu milljónum útisvistarleiða í snjallsímanum. Jafnvel án nettengingar!

Sækja Wikiloc Premium Uppfæra til að fjarlægja auglýsingar
Leiðsögn úti í náttúrunni Leiðsögn úti í náttúrunni
Vertu fyrst/ur til að klappa
Deila
-
-
313 m
159 m
6,55 km

Skoðað 122sinnum, niðurhalað 1 sinni

nálægt Bonmatí, Catalunya (España)

Ruta molt assequible per a conèixer un d'aquells llocs que sempre has vist emcimbellat al passar-hi de lluny i que sempre havies pensat que volies pujar-hi: l'església de Sant Julià de Llor.
Situada sobre la plana d'Anglès, es tracta de l'església parroquial del nucli urbà que es troba situat als seus peus. Avui el municipi es divideix en dos nuclis: el de la còlonia de Bonmatí i el de l'antic poble de Sant Julià de Llor. Sense oblidar el pintoresc carrer vell del pont romànic.
La ruta comença a Bonmatí i la que us proposo escurça una altra que he trobat a Wikiloc, de manera que la podem fer amb una escapada.
Comença seguint l'ample pista de la Pera i just en arribar al Mas Rigau la canviem per una més modesta que ens enfila cap el bosc. En arribar a la part més alta un sender ens portarà fins a l'església de Sant Julià i , a partir d'aquí, un camí de baixada ens retornarà al punt d'inici.
Hi ha un parell d'encreuaments on s'ha d'estar atent al GPS per a no escollir el camí equivocat, aquesta seria l'única dificultat.
El camí és sobre per bosc sec mediterrà de pins, alzines i rouredes.
Al llarg del seu recorregut ens permet conèixer els vestigis d'algunes tímides activitats mineres que es van desenvolupar a cel obert en aquestes muntanyes.
L'atractiu principal del recorregut és arribar, contemplar i gaudir de les vistes panoràmiques dalt la bonica església de Sant Julià: el Ter i la plana i el municipi d'Anglès als nostres peus; Santa Barbara i Puigdefrou al nostre davant.
Elles soles valen aquesta excursió.
Per a completar la tarda o el matí us recomano acostar-vos a la resclosa d'Anglès, en les ribes del Ter i que veurem davant nostra quan siguem dalt el cim de Sant Julià. Un lloc refrescant i pintoresc com tots els racons d'aquest riu.
I no gaire lluny, per la mateixa carretera i degudament senyaltizat, el pont romànic de Sant Julià de Llor i el carrer vell. Un d'aquells llocs que , si això fos França, estarien promocionats a tot arreu.
Mynd

Les Serres.

  • Mynd af Les Serres.
Hellir

Antiga extracció minera.

  • Mynd af Antiga extracció minera.
Toppur

Puigdefrou.

  • Mynd af Puigdefrou.
Helgur staður

Capella de Sant Pere màrtir.

  • Mynd af Capella de Sant Pere màrtir.
Mynd

Camí obrat.

  • Mynd af Camí obrat.
Fallegt útsýni

Puigdefrou i Sant Gregori de Turonal.

  • Mynd af Puigdefrou i Sant Gregori de Turonal.
Helgur staður

Església de Sant Julià de Llor

  • Mynd af Església de Sant Julià de Llor
Fallegt útsýni

La vall d'Anglès.

  • Mynd af La vall d'Anglès.
Fallegt útsýni

Cingles de Sant Roc d'Amer.

  • Mynd af Cingles de Sant Roc d'Amer.
Mynd

Antiga extracció minera.

  • Mynd af Antiga extracció minera.
Náma

Residus d'activitat minera.

  • Mynd af Residus d'activitat minera.
Náma

Vestigis d'activitats mineres.

  • Mynd af Vestigis d'activitats mineres.

Athugasemdir

    Þú getur eða þessa leið