Devy

3,9
7,8

Skoðað 2448sinnum, niðurhalað 82 sinni

nálægt Herkenbosch, Limburg (Nederland)

De auto parkeren we aan het bezoekerscentrum De Meinweg (Meinweg 2, 6075 NA Herkenbosch). Hier is tevens een speeltuin voor de kinderen en kan je na de wandeling terecht in brasserie Ijgenweis. We volgen enkele bospaadjes, golvend over enkele heuveltjes terwijl we genieten van de mooie, met kettingzaag uit hout gezaagde beelden. Ongeveer 2,5 km later steken we een oude spoorweg over en betreden we het nationaal park : De Meinweg. Meteen kunnen we de wijdse omgeving overschouwen vanop een houten uitkijktoren. Over mulle zandweggetjes doorkruisen we de paarse heide, een enkele keer verlaten we even onze route om van de natuur te genieten bij een mooi vijvertje. Een infobord brengt ons op de hoogte dat de adders die in dit gebied voorkomen graag liggen te zonnen op de zandpaden maar door fietsers vaak worden overreden en hard in aantal achteruit gaan waardoor men nu begrijpelijk enkele paden afgesloten heeft voor fietsers. Op zonnige dagen zal je zeker ook enkele hagedisjes zien wegvluchten in de heide. Kilometers lang kunnen we genieten van dit mooie afwisselende gebied vol heide, struiken, bossen, poelen enz... Een kleine twee kilometer van het eindpunt komen we uit het bos en kunnen we vanop een uitkijkplatform de maïs- en aspergevelden overschouwen. Een smal pad langs een bungalowpark en een bredere veldweg brengen ons terug tot bij het beginpunt.

Lake

bank aan vijver

bílastæði

Bezoekerscentrum de Meinweg/ brasserie Ijgenweis

Bezoekerscentrum De Meinweg / Bosbrasserie IJgenweis Meinweg 2 6075 NA Herkenbosch http://www.np-demeinweg.nl

víðmynd

uitkijkplatform

uitkijktoren

Uitkijktoren over de paarse heide

• mynd af felidae.lea

felidae.lea 5.8.2018

I have followed this trail  staðfest  View more