Tími  5 klukkustundir 17 mínútur

2,7
5,4

Skoðað 10145sinnum, niðurhalað 823 sinni

nálægt Joanetes, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és just passat el poble de Joanetes pujant per la carretera que porta al coll de Bracons. Hi ha un trencant pel qual tornes a entrar al poble, deixem el cotxe al costat de la carretera i caminem uns pocs metres de nou cap al poble i trobem un trencant a mà esquerra, senyalitzat amb un pal indicador, que ens indica la direcció cap a Santa Magdalena del Mont.
El camí, molt fressat, va pujant amb ganes pel mig d’un alzinar. Mentre anem pujant ja podem gaudir d'unes vistes del Puisacalm i de la vall d’en Bas que són espectaculars.
El corriol ens porta fins al Barret del Puigsacalm (abans es deia el barret o el bolet del Puigsacalm, eren dos pedres que posades una al cim de l’altra tenien aquesta forma, ara ja només queda una pedra dreta, l’altra està partida a terra), aquí hi ha una cruïlla de corriols, nosaltres agafem el de l'esquerra, ja que l'altre és el que prendrem per la tornada.
Seguim pel camí per sota la cinglera fins arribar als Ganxos Vells. Aquí comencen a pujar els trams que estan equipats amb ferros i cadenes, amb grimpades fàcils. Com gairebé sempre portem gossos i els hem d’ajudar a pujar amb cordes i arnesos. Tot i això, els trams de ganxos resulten ser molt divertits. Seguint pel grau la forta pujada i arribem al coll de Joanetes.
Al cim del coll hi ha rètol indicador que ens mostra diferents direccions, nosaltres seguim la del Pas dels Burros.
El camí va seguint sota cinglera els cims del puig del Llop i del Puigsacalm, passant per fagedes i amb passos on sovint cal ajudar-nos amb les mans; un d’ells equipat amb unes cadenes per facilitar el pas, tot plegat amb molt bones vistes de la vall.
Vorejant el Puigsacalm arribem al seu cim (1515 m.) amb el seu vèrtex geodèsic i una creu.
La panoràmica des del cim en un dia clar és immillorable, també es veu el seu veí el Puig dels Llops (1486 m.) que és on ens dirigim. Des del cim veiem, al mig del prats, la propera ermita de Santa Magdalena del Mont on també hi ha el refugi Emili Triadú.
Baixem per un corriol amb fort desnivell, i passem a prop de l’ermita i tot seguit pugem pels prats fins a trobar una porta que travessarem per començar a baixar per la Canal Fosca. Abans de trobar els Ganxos Nous trobem una miqueta amagada la campaneta de Santa Magdalena. Des de la ubicació de la campana ens trobem en un bon mirador de la vall d’Olot. Continuarem baixant fins arribar a la cruïlla del Barret i desfent el camí de pujada d’inici arribarem a Joanetes, donant per acabada aquesta entretinguda ruta.
Salut bona caminada.

Santa Magdalena del Mont

• mynd af joboix

joboix 29.8.2017

Ruta un xic dura el principi per el desnivell . Els ganxos vells i els ganxos nous i el pas dels burros son divertits de fer si no tens vertigen .Bona ruta.

• mynd af dvericat

dvericat 12.11.2017

ES-PEC-TA-CU-LAR!
    Gràcies!!

JEP BOIX 12.11.2017

Gràcies a tu dvericat, per valorar-me-la. Salut!

• mynd af silbike

silbike 22.11.2017

Muy bien expicada y reseñada!!! Muchas gracias

JEP BOIX 22.11.2017

Gracias a ti silbike, por valorarla. Saludos.

• mynd af Krls (POLLET)

Krls (POLLET) 8.4.2018

Moltes gracies Jep Boix per aquesta magnifica ruta, molt ben explicada i ben gravada... ruta amb algun que altre pas un xic exposat, res que no es pugui fer amb prudencia... la nena i la goseta van xalar de lo valent (i com tu dius per les mascotes si es porta un arnes, corda i seny tampoc te masa dificultat per pasar amb ells...)
    Molta salut i muntanyes !!

• mynd af Krls (POLLET)

Krls (POLLET) 11.4.2018

Ruta espectacular, i de bon seguir tot i que si voleu seguir amb el mateix sentit que Jep Boix va fer, cal tenir amb compte les explicacions que ell fa i la gent que te molt vertigen millor anar previstos d'un arnés i tros de corda amb l'ajuda d' algú per poder gaudir-la més amb seguretat a la zona dels ganxos, tot i que es fan sense massa dificultat...
    Salut i muntanyes !!

JEP BOIX 11.4.2018

Gràcies Carles pels teus comentaris i també per la teva valoració. M'alegro que t'hagi agradat. Així dóna gust compartir. Salut!

• mynd af Ultimatec

Ultimatec 15.4.2018

I have followed this trail  staðfest  View more

La ruta le hem fet aquest de mati, ha sigut fàcil de seguir menys en la part que no sabíem com arribar als ganxos vells, jo no he tingut problemes però si ve una persona amb una mica de por a les altures millor portar arnès, tot lo altre perfecte, m'ha encantat aquesta ruta, gràcies

• mynd af albergreat

albergreat 19.6.2018

Ruta espectacular !!! És una ruta exigent per la durada i el gran desnivell, sobetot a l'inici de la ruta. Mooolt recomanable.
    Gràcies per compartir-la.

JEP BOIX 19.6.2018

Gràcies Ultimatec i albergreat pels vostres comentaris i també per les vostres valoracions. Salut.

• mynd af Artur91

Artur91 20.1.2019

Era muy buena ruta, las vistas espectaculares, ruta muy recomendable, lo único que no eran 10kms, eran 16,5kms.
    Lo de mas todo perfecto!!

JEP BOIX 21.1.2019

Hola Artur91, he vis el track que has penjat de la ruta al teu wikiloc i veig que efectivament a tu et surten 16,5 kms. però pensa que quan passes entre-parets de la Canal Fosca, o on es troben els Ganxos Nous o a prop de cingleres, el GPS es torna boig i surten més km. Jo els track els netejo, perquè el número de km. surti més exacte. Salut!

Baró Flamicell 2.2.2020

Jep hola!
    Hi ha moltes zones on s'hagi de pujar els gossos...amb corda?

JEP BOIX 2.2.2020

Hola Baró Flamicell! Només cal l'ajuda de la corda el tros que veus a les fotos, i si la fas al revés també hi ha un petit tros on cal ajudar als gossos. Si fas aquesta ruta, espero que comentis com t'ha anat. Salut!

Baró Flamicell 2.2.2020

Gràcies...Jep! Ja et diré quelcom!

Baró Flamicell 12.2.2020

Bones Jep!
    Vàrem fer la ruta el dissabte passat, una disfrutada total, sobretot els passos equipats que calia ajudar el gossos li va donar un plus, de fet feia uns 48 anys que no pujavem pels ganxos😓😓(ens fem grans).
    Llàstima de la boira que ens va acompanyar quasi tot el matí, per la resta perfecte.

Baró Flamicell 12.2.2020

Com sempre, gràcies per la teva dedicació a la difusió d'aquestes rutes fantàstiques que ens permets disfrutar.
    Una abraçada! 🤩🤩🤩

JEP BOIX 12.2.2020

Gràcies a tu Baró Flamicell! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Salut!