Niðurhal

19. október 2021

Tekið upp

október 2021
Vertu fyrst/ur til að klappa
Deila

Skoðað 41sinnum, niðurhalað 4 sinni

nálægt Vilaplana, Catalunya (España)

El poble de la Mussara és un poble aire misteriós que està deshabitat des de 1951 ubicat a les Muntanyes de Prades. Només en resten dempeus les parets i el campanar de l'església de Sant Salvador.

El poble està a 990 m d'altura, a tocar del cingle de les Airasses, des del qual es gaudeix d'una vista impressionant del Camp de Tarragona i, en dies clars, es pot veure el delta de l’Ebre o, fins i tot, les Illes Balears.

La Mussara formava part del comtat de Prades des del 1324. Així doncs, el nucli despoblat ofereix un grapat de sensacions agradables. El seu interès recau en la situació geogràfica màgica i suggerent, especialment al vespre. També en la història i en els edificis i la distribució de l’antic poble. A més a més, aquest lloc és un punt de partida cap a diferents excursions que porten pels indrets més bonics de les muntanyes de Prades.

El poble acull vuit edificis ruïnosos, i l'església de Sant Salvador amb un campanar de 1859 i la casa Cal Cassoles que són els que es troben en millor estat de conservació. D'altra banda, existeixen set masies aïllades, de les quals destaquen el Mas del Pou del Gel, i el Mas del Peiró. El nucli antic està inclòs en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Una d’aquestes excursions fascinants que es poden fer des d’aquest punt és la sortida fins als avencs de la Febró. Els avencs de la Febró estan formats per una esquerda oberta a la cinglera de la Mussara. N'hi ha tres de principals. La primera, l’esquerda Gran, és la més ampla i curta però està aïllada de les altres. La que es pot visitar és la tercera i més allunyada del cingle, amb una galeria principal de gairebé 300 m de llargada, uns 30 de fondària, i de 6 a 8 m d’amplada.

Cal anar adequadament preparat amb roba còmoda i de senderisme. L'excursió es pot fer amb infants tot i que la baixada a l’avenc és potser una mica complicada, però passat el tram més difícil, val la pena.

Sortim del Refugi de la Mussara, a pocs metres tenim el poble abandonat on podrem gaudir d’unes vistes espectaculars. D’allà anirem direcció al Pla del Agustenc, on agafarem cami cap al Avenc de la Febro.

Cal dir que ens ha costat trobar l’entrada, s’ha de seguir el cami gairebé fins al final i trobarem una baixada que ens portara al avenc.

Sortint d’allà seguirem cami i ens trobarem els Avencots d’en Blai. Es un paratge precios. D’allà anirem fins la Roca del Migdia, amb vistes espectaculars del poble de la Febró. Després seguim cami fins arribar altre vegada al Pla del Agustenc i d’allà cap al Refugi.

Espero agradi molt la ruta!
Bona caminada!!!!!!
Bílastæði

Refugi La Mussara

Cap a la Mussara

Helgur staður

Esglesia de Sant Salvador

Poble Mussara

Ruta

Barranc de la Comella de l’Estudiant

Dreta direcció al Avenc de la Febró

Seguim cap a La Febro

Pla de l’Agustenc

Recte

Varða

Comencem a veure les escletxes

Avencs de la Febro

Via d’escalada (entrada o sortida) desfer cami