Kubala

Recorded júní 2018

5,5

Skoðað 103sinnum, niðurhalað 0 sinni

nálægt L'Olleria, Valencia (España)

Ruta que uneix les problacions d'Olleria i Xàtiva.

Temps total: 7:23:56
Temps en moviment: 5:17:39
Hora d'eixida: 6:35
Hora d'arribada: 14:00

Eixim desde l'entrada d'Olleria, deixem el cotxe al carrer don Quijote de la Mancha, en aquest carrer tenim un descampaet i lloc de sobra per aparcar, d'allí agafarem la senda que ens durà a l'antic port de l'Olleria.

En aquesta ocasió en compte de pujar a la creu per la pista travessarem la Gaveta i per la senda paral·lela al barranc de l'Alegre pujarem a la creu, la costera té prou pendent, hi ha que agafar-se-la en calma.

Una vegada en la creu agafarem la pista fins a la senda de la Ferradura, aquesta senda ens baixarà del port fins arribar al costat de l'autovia.

A continuació farem un poc d'asfalt i camí de terra fins a la casa Sanchis, després passarem per un bosquet que ens portarà als peus de la penya Sant Diego.

En aquesta penya farem un paronet per esmorzar i a continuació començarem en la cresta i vèrtex del Vernissa, tenir en compte que la senda per la cresta és molt difusa i hi ha algun lloc un poc més complicat per a passar però no dona massa vertigen.

Recorrerem la cresta fins arribar a la creu de Xàtiva, baixarem per una senda prou empinada que ens durà a Xàtiva, recorrerem uns pocs metres d'asfalt i de nou agafarem una senda a mà dreta que ens pujarà pel Portet i començarem a rodejar el castell de Xàtiva.

A continuació entrarem al castell per la porta de darrere que s'anomena la porta dels Socors, creuarem el castell per eixir per la porta principal, baixarem per una senda amb escalons a on trobarem la cova de les gotetes i una cava molt ben conservada.

Finalment arribarem de nou a Xàtiva, recorrerem carrers del casc antic, passarem per davant de la Seu i finalment donarem per acabada la ruta a la Font del Lleó.

Pose com a dificultat difícil per la distància i pel pas de la cresta i baixada de la creu de Xàtiva, la resta no té complicació.
bílastæði

EIXIDA

Eixida a les 6:35 desde l'entrada d'Olleria, carrer don Quijote de la Mancha.

Risk

CREUAR CARRETERA

tré

GAVETA

La Gaveta és una pinada la qual travessarem, un lloc molt agradable per a caminar ple de vegetació.

ESQUERRE SENDA AMUNT

En aquest punt ja havem creuat la Gaveta, eixim a una pista però tenim que agafar la senda de l'esquerre que pujarà i pujarà fins arribar a la creu.

CREUETA

Punt més alt de l'Olleria, la creu, situat a una altura de 520 metres. Foto 2, vista del poble de l'Olleria desde la creueta, al fons Benicadell i Montcabrer. Foto 3, posant el zoom de la càmera al màxim i si el dia és clar és pot veure les antenes del Montdúver.

ESQUERE FERRADURA

Baixada per la senda de la Ferradura, deixem la pista i a l'altura del pal agafem la senda de l'esquerre. Foto 2, com és pot veure la senda és molt empinada.

CASA SANCHIS

ESQUERRE ASFALT

PENYA SAN DIEGO

Foto 1, penya sant Diego desde baix Foto 2, en la part de darrere de la penya trobem aquesta casa en ruïnes Foto 3, penya Sant Diego desde la cresta

CRESTA

Aquest és el punt més complicat de la ruta, com he dit abans la senda està molt difusa, ací hi ha que crestejar a l'aventura, la cresta és ampla i per això no dona massa vertigen, al fons podem veure el vèrtex del Vernissa.

VÈRTEX DE VERNISSA

CRESTA

Esta és la cresta que tenim que recorre fins arribar a la creu de Xàtiva, al fons el castell. Foto 2, vista de Xàtiva desde la cresta.

CREU XATIVA

Foto 1, 2, creu de Xàtiva. Foto 3, Xàtiva Foto 4, la Seu

BAIXADA

Com és pot veure a la foto la baixada de la creu és molt empinada.

EL PORTET

El Portet és la senda que ens permetrà rodejar el castell per a poder accedir a la par de darrere com és pot veure en la segona foto.

Kastali

CASTELL DE XÀTIVA

Foto 1, entrada al castell per darrere, porta dels Socors Foto 2 i 3, interior del castell Foto 4 i 5, entrada principal del castell, per ací eixirem nosaltres

Hellir

COVA DE LES GOTETES

rústir

NEVERA

LES MANS

Les mans, ací tenim un bonic mirador per poder veure Xàtiva.

LA SEU

Una vegada baixem del castell a Xàtiva recorrerem carrers estrets pel casc antic i passarem per davant de la Seu, impressiona veure-la de prop.
lind

FONT DEL LLEÓ FINAL

Finalment donarem per acabada la ruta lineal en la font del Lleó a on aprofitarem per a refrescar-se.