1,5
3,0

Skoðað 2556sinnum, niðurhalað 59 sinni

nálægt Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Ruta amb algunes de les millors vistes de Montserrat que explora i recorre la solitaria regió dels Ecos i el Montgrós.

Ruta: Santa Cecilia; Canal de la Fot de la LLum; Portell del Migdia; Canal dels Micos; Miranda dels Ecos 1223m; Roca del Migdia; carena del Patufet; Coll de la Salamandra; Camí del Montgrós; Cim Montgros; Canal de la salamandra; Torrent del Migdia; Portell del Migdia; Canal de la Font de la LLum; Santa Cecilia.

Temps: 4:30h(Continu i bon ritme); 5-6h (ritme tranquil i parant).

Val la pena gaudir amb calma de la tranquilitat d'aquesta zona, de la fauna (es molt facil trobar cabres) i fer una mica el curiós grimpant a cims secundaris gaudint d'un panorama impressionant en totes direccions.

Sortim de Santa Cecilia pel Gr-172 direcció a Can Maçana, poc despres de creuar la canal de Sant Jeroni trobem un trencall a l'esquerra cap a la canal de la Font de la LLum. Pujem anant a buscar la canal i just en arribar a l'altura de les parets (ont la canal s'estreny) trobem una estaca que senyala un desviament a la dreta que en 100m porta a la Font de la LLum (val la pena si no sa vist) Tornem al cami i remuntem la canal buscant els millors passos ja que no hi ha cami evident (es puja be) fins al Portell del Migdia.

Un cop al Portell baixem cap al Torrent del Migdia uns 100m fins trobar un trencall a la dreta, amb una fita, marques de pintura i un pasamà de cable. Aqui comença la Canal dels Micos, primer travessant unes plaques de roca (pasama) i remuntant entre matolls cap a la primera xemeneia que surt cap a l'esquerra.

Remuntem la xemeneia(pasos II-III) ont trobem en el pas clau un gran Teix que ens ofereix l'unica ajuda per superar el resalt. Pasada la xemeneia sortim flanquejant a la dreta (pasama) i encarem la Canal del Camell seguint marques de pintura.

Pujem facilment per aquesta canal fins a trobar una sortida a l'esquerra (marques pintura) Per un balcó de roca que flanquejant ens porta al bosc al peu de l'ultima canal, que surt a la dreta entre la miranda dels Ecos i l'Eco del Mig.

Remuntem l'ultima canal, més ampla que les enteriors i que es puja "escalant en placa" (II) o ajudant-se amb una corda amb nussos, fins al collet entre la Miranda dels Ecos (1223m) i l'Eco del Mig (1223) que es poden pujar facilment i ens ofereixen unes de les millors i mes extenses vistes de Montserrat.

Despres de contemplar l'entorn i fer les fotos de rigor, tornem al collet i baixem per l'altre costat (N.O.) reseguint la paret de la Miranda dels Ecos fins al coll entre la Miranda i L'Eco d'en Nubiola (que es pot pujar facilment un pas III des d'aqui) i des del coll baixem direcció Sud per la canal, ont trobarem diverses cordes i una groixuda cadena per ajudar-se en el tram clau que es un resalt vertical de 6-8m que cal baixar a força de braços.

Ara resseguim la Roca del Migdia fins al seguent coll des d'on accedim al cim d'aquesta i a una llarga carena que acaba al Patufet i ofereix una pasejada aerea amb vistes impresionants. Tornem al collet i baixem cap a la Salamandra i El Montgros.

Baixem fins al peu de La Salamandra i just pasar la bauma-cova trobem un PR que gira a la dreta i pujant una canal direcció a la paret de la Roca dels LLamps porta al cim del Montgros.

Desfem el cami de pujada i seguim el PR de baixada per la canal de la Salamandra (facil i amb bones vistes) que ens porta al Torrent del Migdia. Pujem pel torrent fins al Portell del Migdia i baixem per la canal de la LLum fins al punt d'inici.

Dificultat: La ruta, tot i no ser una escalada propiament dita, es dificil i te pasos d'escalada facil que requereixen bon estat fisic, equilibri, i experiencia en aquests terrenys.

Material: Casc. No es requereix mes material especific, caldra pero bon calçat
Si no es vol (o es pot, o se sospita que no es podra) fer el tram de baixada amb cadena "a pelo" es pot montar facilment un rapel als arbres (10m, afegir material) i sera recomanable portar algun "material per recursos de fortuna"