6,7

Skoðað 172sinnum, niðurhalað 0 sinni

nálægt Alcudia, Valencia (España)

Aquesta ruta l'hem començada des de Muro, hem agafat l'anomenada ''línia d'Alcoi-Gandia'', també coneguda com ''l' antiga via dels anglesos'', que s'anomenava així perquè aquesta pertanyia a una empresa anglesa. Seguint aquesta via, passant vora l'Alcúdia hem arribat fins a Cocentaina, on hem decidit muntar al Castell per Santa Bàrbara. A Santa Bàrbara hi ha una ermita anomenada "ermita de Santa Bàrbara. Des del punt de vista arquitectònic, es classifica com una ermita "conquista". Es diu que es va construir a finals del segle Xlll i principis del XIV, coincidint amb el moment de ple assentament i domini dels cristians. De moment es desconeix l'existència de documents que parlen de la seua fundació, però com he dit abans, es pot situar a finals del segle Xlll. Al segle XV es conta que hi habitaven un grup de beates conegudes com "Soroes Sanctae Barbarae". En els anys 70, el retaule gòtic que conta la vida de Santa Bàrbara va ser traslladat al museu municipal. Actualment, l'ermita no està destinada al culte des de la jubilació de l'última ermitana. En la festa de la Immaculada Concepció, el 8 de desembre, se celebra la "Carriola", que és una festa popular en què és tradicional esmorzar una rosca de pa i embotit, el volteig de la campana, el passeig pels paratges i beure de la font.
Després, hem seguit muntant per la senda fins arribar al Castell. El Castell de Cocentaina està situat al cim de la Penyeta Blanca, situat a la Serra de Mariola. Aquest Castell destaca per la seua forma de cub i d'art gòtic militar. Va ser construït sobre les restes d'altres construccions defensives anteriors musulmanes dels segles X-Xl. Cocentaina va tindre una gran importància durant el període de dominació musulmana. Va ser conquerit per les tropes del rei Jaume l el Conqueridor en el 1248, i, més tard, durant les sublevacions mores d'Al-Azraq dels anys 1252, 1258 i 1275, es va convertir en el primer objectiu militar dels sublevats. El rei Pere el Gran va designar Roger de Llúria per a la defensa de la fotificació. Va rebre Cocentaina a mans de Jaume ll el 1291 i va ser patrimoni de la seua família fins al segle XV. Després va tornar ser un objectiu militar de les revoltes musulmanes a principis del segle XlV, i el van cremar. Al segle XV va tornar a ser patrimoni reial, i durant el regnat d'Alfons el Magnànim es van sentar les bases del que seria la futura comarca de "El Comtat", ja que el rei va vendre el Castell i la vila a Ximén Pérez de Corella. Al segle XlX el Castell va passar a pertànyer a la família Fernàndez de Còrdoba, ducs de Medinaceli, i grans nobles des dels temps dels Reis Catòlics.
A continuació, hem baixat del Castell pel camí que arriba a Sant Cristòfol. Sant Cristòfol és un paratge natural on es troba "l'ermita de Sant Cristòfol". Es va fundar a finals del segle XlV. L'elecció del títol està relacionada pel seu emplaçament com a punt de control de les entrades pel nord i per l'est de Cocentaina. El conjunt arquitectònic i el paratge s'han convertit en un lloc d'oci important, habilitat per a ús i gaudi, i és considerat com un punt important de visita per als propis habitants de Cocentaina, per als pobles veïns i per als visitants.
Finalment, hem baixat fins a Cocentaina per la carretera, i des de Cocentaina per arribar a Muro hem tornat a agafar la mateixa la via que havíem agafat per a anar.