+50

3,2
6,3

Skoðað 504sinnum, niðurhalað 29 sinni

nálægt Castellet, Catalunya (España)

Atenció el recorregut creua el Parc del Foix i hi ha una zona de nidificació d'ocells en la qual està prohibit el pas de l'1 de març al 30 de juny (WPT-18), però amb un traçat alternatiu marcat amb blanc i verd (SL-C 91).

Important portar Prismàtics

Ruta fàcil tècnicament, pensada per no tocar asfalt i en cas de no disposar de prou temps es pot escurçar en dos trams:
1.- seguint recte per la pista a l'inici del recorregut entre del WPT-01 fins al WPT-07 ( -1,8 km)
2.- no baixant al fons de la Presa del Pantà del riu Foix al WPT-13 ( -1.7 km).

Sortida – Aparcaments:

- La Creu (WPT 00) a la carretera de Clariana-Costa Cunit-Mas Trader- Cubelles.
- Casa de l'Enginyer a la presa (WPT-15), tocant la carretera de Vilanova a l'Arbós BV 2115. Poques places.
- Pont de la Font de l'Horta, a tocar les escales (WPT-21)

Nosaltres hem triat el de la Creu, per millor comunicació i ser més gran.

Altres sortides Garraf-Penedés:

Passeig a la Cova Negra 7km
Parc del Garraf - Penya del Duc, Cova Negra pel GR92.4 i GR5
Masos del Garraf- Ribes: Cars, Can Coll, Montgros, Can Martí, Solers, Xoriguera 11,5km
Vilanova i la Geltrú a Sitges per Miralpeix i tornant Voramar 12 km.
Olivella: Avenc de l'Esquerra, Plana Ponça, Santa Susanna 11 km.
Olivella , Castell Vell d'Olivella, Santa Susanna i per la Riera de Begues a la Cova de cal Montaner 9,5km
Serres de les Gunyoles i la Llampa 14 km.
Castellet – Casa Alta – Fondo Bovera – Torrelletes 10,4Km

Recorregut:

Iniciem la caminada a la Creu i en sentit antihorari caminem primer per la Muntanya de Cal Bladet agafant una senda a l'esquerra als pocs metres de la sortida (WPT-01).
Aquí cal seguir per la pista si volem escurçar la ruta i no caminar per aquesta zona, tot i que val la pena fer tot el recorregut.

Passem les restes d'un Mas abandonat (WPT-02) i per entre pins caminem la cara oest. Petit ascens i agafem a l'esquerra un corriol marcat amb pedres (WPT-03) que ens porta a camí abandonat de la urbanització (a la dreta deixem 2 cases en desús).
Seguim a l'esquerra per la pista en alçada tot veient als nostres peus el Castell de Castellet i el Pantà.

Petita zona d'obaga per tornar a deixar la pista i agafar un corriol a l'esquerra que ens porta a un mirador del Pantà (WPT 05) molt bonic. Seguim el corriol fins la pista i al poc arribem al WPT-07, on girem a l'esquerra i per un sender voregem les cases de la Urbanització de la Creu.

Creuem la pista del GR 92 i SL-C91 i paral·lels a la carretera arribem a una cadena, que creuem tot entrant a la cara nord del bosc, amb el seu encant selvàtic i per bon camí arribem al Forn de Calç (WPT-09) i ja guanyant alçada la boixera ens envolta fins a la cruïlla de la Picarola (WPT-10).

Aqui al terra veiem unes pedres pintades de vermell que ens indiquen "Pantà", així que seguim els punts vermells tot el descens, primer entre boixera i despres entre pins fins arribar a l'WPT-11 on ens desviem uns metres per contemplar la panoràmica del Pantà del Foix, Cal Bladet, mig Penedès i el Montmell al fons.

Seguim baixant i deixem els punts vermells perquè volem veure l'edifici abandonat de la construcció de la presa i baixar a la presa, per la qual cosa seguim el camí de dreta que entre llentiscle i argelaga i amb llargues corbes tot donant vistes a la conca del Riu Foix i amb l'estampa de Can Xoriguera en l'alt, ens baixa fins a la base de la presa.

Contemplem la Presa i la llera del riu (un xic de pudor) i tornem a pujar per la mateixa senda fins al WPT-13, on seguim les marques vermelles fins la part superior de la presa, que recorrem fins a la meitat.
Aqui és l'altra opció d'iniciar la excursió- Aparcament de l'Enginyer.

Trobem el pantà de color verd a causa de la gran contaminació de les aigües del Foix, amb uns nivells alarmants de eutrofització i per això en aquesta zona no veiem ni un ocell.

Seguim tota la marge dreta del pantà, primer per corriol i després per pista (carrers de l'antiga urbanització) i en diversos racons veiem que no hi ha els habituals ocells del Parc del Foix (anecs, corb marí, bernat pescaire, martinet blanc ...) degut a la eutrofització.

Fem algunes fotos del Pantà amb Cal Bladet reflexat i al poc creuem la cadena a tocar la casa, també ho fan 4 motos en sentit contrari i aixó que es prohibit el pas ...

A Cal Bladet seguim els marques del SL-C-91, primer parem al Observatori d'ocells (WPT-17) on veiem un corb marí i un bernat pescaire.
Tot caminant arribem a la cadena amb panell informatiu de la zona nidificació (WPT-18). Aqui es trenca a l'esquerra de març a juny, però avui passem i al poc ens desviem a la dreta per un petit sender de ribera que ens porta al bonic racó on el Castell de Castellet es reflecteix a l'aigua.

Tornem el petit tram i entrem a la zona de nidificació pròpiament dita i on gaudim d'un singular tram de joncs a banda i banda del riu i on per fi els pobres ocells tenen aigua.
Parada obligada, prismàtics i en silenci contemplem petits bàndols de polles d'aigua, anecs de collverd i cullerots, Corbs Marins... i en menor quantitat Bernats Pescaires, Cames Llargues, martinets ....

Sortim a la urbanització i seguim les marques del SL-C-91 fins l'aparcament de La Creu.
Primer per pista arribem al Pont de Font d'Horta, que no creuem (a l'altre costat hi ha l'aparcament) i iniciem l'ascens per les escales (WPT-21) fins a arribar a un altre especial lloc, La Font de l'Horta.

Parada obligada en l'espessor d'aquest fresc bosc d'alzines, però on la font no raja.
El llogaret val la pena gaudir-lo una bona estona i així ho fem..

Darrer tram de pujada i al poc arribem a l'aparcament.

00 Aparcament La Creu.

Aparcament Casa de l'Enginyer

Aparcament Pont Font de l'Horta

• enricjp 13.1.2020

I have followed this trail  staðfest  View more

Excursión muy bonita, paisajes muy verdes.
    Zona agradable, encontramos muy poca gente, y eso que era domingo.
    En verano ha de ser muy caluroso, pero en invierno está muy bien.

• mynd af +50

+50 14.1.2020

enricjp gracias por el comentario y la valoración
    Como dices es una ruta poco frecuentada y respecto al verano hay algún tramo caluroso, pero al tener mucha umbría, es de las pocas zonas algo fresquitas para el verano.
    bones caminades

• manel_fr 13.9.2020

Molt bona ruta i perfectament indicada.

• mynd af +50

+50 13.9.2020

manel_fr gràcies pel comentari i valoració