Moving time  7 klukkustundir 30 mínútur

Recorded ágúst 2020

5,3

Skoðað 155sinnum, niðurhalað 16 sinni

nálægt Tabescán, Catalunya (España)

Ruta d'anada i tornada des del Pla de Boavi fins el pic de Certescan passant pel refugi de Certascan.

Per accedir al Pla de Boavi anem fins a Tavascan i d'allà comencem una pista forestal de 6km accessible amb turisme però recomanat amb SUV o 4x4. Al finalitzar la pista arribem a la presa de Montalbo, on hi ha una barana que impedeix el pas.

Caminem 1km de pista fins trobar una pedra amb la indicació de Certascan pintada. Comencem a enfilar el camí per un bosc. La ruta està ben marcada en tot moment per un GR i per fites. Un cop sortim del bosc comencem a divisar el pic de l'estany, que insinua on es troba el refugi. Més endavant ens trobem la presa de la central elèctrica. Just després trobem el refugi de Certascan i una mica més enllà descobrim l'estany més gran dels Pirineus catalans, l'estany de Certascan.
Fins aquí la ruta són uns 6 km i uns 800m de desnivell.

Per pujar el pic caldrà bordejar una mica l'estany seguint les fites i els GR. La pujada al pic suposen uns 4,5 km i 800m de desnivell. El camí enfila fins al coll de Certescan on podem veure l'estació de Tavascan, alguns pics de la Vall d'Àneu, pics del Parc Nacional d'Aigüestortes i els de la Vall Farrera que em anat descobrint durant la pujada. Un coronat el coll agafem el camí de mà dreta. Aquest destaca per tenir un fort pendent. Ens porta fins el propi pic de Certascan que està a 2851m. Els últims 10 minuts poden provocar alguna dificultat per gent amb vertigen. En el pic tenim una perfecta panoràmica de 360 graus de pics simbòlics del Pallars i la Vall d'Aran.

Un cop coronat el Pic, que forma part de la ruta de la Porta del Cel, comencem el descens de 10km fins el Pla de Boavi. Al final de la ruta ens podem refrescar al riu fe Lladorre que té bonics gorgs on refrescar-se.
Mynd

Final de Bosc

Vista al pic de l'Estany

Stöðuvatn

Estanyet abans de trobar el refugi

Fjallakofi

Toppur

Pic de Certescan

Gatnamót

Desviu de la pista cami a Certescan

• mynd af ZERMIREZ

ZERMIREZ 25.8.2020

Pedazo desnivell i molt bona caminada. Salut