5,0
9,9

Skoðað 3529sinnum, niðurhalað 196 sinni

nálægt Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Bonic itinerari per les valls de Ruda i de Gerber, realitzat en dues jornades per tal d'assaborir millor aquest paisatge fascinant d'alta muntanya.

1er dia:
Port de la Bonaigua-Vall de Ruda-Refugi de Saboredo.

Es tracta d'un itinerari d'aproximació al refugi de Saboredo, sortim del port seguint una lleu traça de sender i fent un petit tram a través dels prats (cap problema si seguiu el track) per a enllaçar amb el corriol que baixa a la vall de Ruda. Baixada d'uns 200 metres de desnivell fins la pista que puja per la vall de Ruda (GR 211-4) que anirem seguint aigües amunt, passant per l'aparcament de Locampo. Després el camí puja i travessa uns plans per on serpenteja el riuet. Més amunt es deixa el camí ample que acaba en una antiga mina i es segueix el traçat del sender GR que va guanyant alçada passant a prop d'una caseta i d'una petita presa on es capta aigua del riu. Es segueix pujant fins assolir el petit pla on hi ha el refugi.

Dades d'aquest tram:

Distancia: 7,28 Km
Ascens acumulat: 505 metres
Temps total: 3 h 25 min.
Temps en moviment: 2h 16 min.

2n dia:
Refugi de Saboredo-Llac Major de Saboredo-Llac Glaçat-Coll del Llac Glaçat-Pic d'Amitges-Refugi Gerber-Llac de Gerber-Port de la Bonaigua

Del refugi prenem el corriol que puja al Llac Major de Saboredo, voregem aquest durant uns metres i continuem pujant fort cap al Llac Glaçat. Voregem uns metres aquest darrer llac i de seguida el corriol s'enfila i bifurca, els dos senders porten al coll del Llac Glaçat que veiem ben definit al fons. Segons ens ha dit el guarda de Saboredo, el de l'esquerra s'enfila bastant, s'aparta de la riba del llac i no ofereix tant bona vista. Nosaltres prenem el de la dreta, bastant abrupte i que passa proper a l'estany però uns quant metres més elevat, oferint-nos unes bones vistes sobre aquest. Es tracta d'un estret corriol que puja pel flanc rocós i on no val a badar.Trobarem un pas esglaonat d'uns 3 metres que es baixa fàcilment amb l'ajuda d'una corda ben ancorada a la roca. Es segueix fins assolir el coll del Llac Glaçat, ben visible sempre des de la llunyania i des d'on per primer cop podrem observar la capçalera de la vall de Gerber a l'altre costat.
Del coll ens enfilem cap a la dreta en direcció al coll d'Amitges, per un corriol bastant fressat marcat amb fites. Quan som gairebé al coll passem a l'altre costat i girem a l'esquerra per tal d'anar pujant al Pic d'Amitges (2.851 m.) que assolim sense dificultat. Des del cim tindrem una bona panoràmica a tots cantons, Pics de Bassiero, llac refugi i agulles d'Amitges, els Encantats, Tuc de Saboredo, llac Glaçat i zona de Saboredo, vall de Gerber amb els seus llacs, etc...

Tornem a desfer les passes fins el coll d'Amitges i com el temps amenaça aigua deixem el Tuc de Saboredo per un altre dia i baixem al coll del llac Glaçat. Anem baixant per la vessant de Gerber tenint l'estany Negre de dalt, l'estany de l'Illa i el refugi Gerber (caseta taronja sobre un turó) com a referència. Es travessa tota una zona de caos de blocs i es passa a tocar de l'Estany Negre de Dalt, enfilem la pujada en direcció al turó rocós on hi ha el refugi. Gaudim amb la vista privilegiada a tot el circ des d'aquesta cabana metàl.lica i baixem amb compte per l'esglaonat rocós de la part de darrere.

Retrobem el camí que va davallant entre prats i passant a prop dels llacs Redó i Llong i baixant per un tram rocós més dret on cal parar atenció a no relliscar. Es va a passar per la vora d'una prima cascada i es travessa un torrent. Seguidament el camí davalla fins la vora del gran Estany de Gerber, majestuós, arrodonit i encerclat de roca i muntanyes.
L'itinerari a partir d'ara discorre per un camí més còmode i va davallant per la vora de l'Estanyet de Gerber i l'Estanyola de Gerber, el darrer llac que trobarem. Es continua baixant pel bosc i després per un sender més descobert fent una llarga diagonal per la vessant de la muntanya.
Atenció!! en ser davant d'una barraca enrunada que queda a mà esquerra (vegeu waypoint "Trencall corriol a la Bonaigua / camí a la Peülla") deixarem el camí marcat que segueix davallant a l'aparcament de la Peülla i agafarem un indici de corriol desdibuixat (traça dels ramats) que en suau i llarga pujada, sense camí, ens durà de nou al Port de la Bonaigua. Trobarem una mena de caseta amb una curiosa forma de cunya i després les instal.lacions d'esquí de Baqueira a la Bonaigua, seguint el track no hi haurà pèrdua.

Dades d'aquest tram:

Distancia: 12,23 Km
Ascens acumulat: 826 metres
Temps total: 7h 31 min.
Temps en moviment: 5h 12 min.

Observacions:

Veureu que a les dades del temps total del track apareix: 1 dia 3 hores i 21 minuts. això és per que s'ha fet en dos dies i en unificar els trams de track es comptabilitzen el total d'hores des de la sortida del primer dia fins l'arribada l'endemà.

Distancia Total Recorreguda: 19,51 Km

Trencall camí a­ refugi

Trencall_camí_refugi

• Yutsuko 13.8.2016

Hola, aquesta ruta es pot fer a l'inrevés? començar amb l'etapa de 7h, dormir al refugi de Saboredo i després fer la de 3h? Gràcies.

• mynd af JAMRO

JAMRO 13.8.2016

Hola, no hi ha cap problema per a fer la ruta a l'inrevés, seguint el track.També si convé es pot optar per no fer el pic d'Amitges i reduir, si cal, l'horari de l'excursió.
    Salut!

• Yutsuko 13.8.2016

Moltíssimes gràcies!

• queralt94 16.7.2017

Hola, es podria fer el primer dia fins el refugi de Gerber?
    Moltes gràcies!

• mynd af JAMRO

JAMRO 17.7.2017

Hola, si s'està en forma es pot fer sense problema sortint amb prou temps. Potser llavors us podeu estalviar la pujada al pic d'Amitges. En definitiva tot depèn de la forma física i el temps disponible de cadascú.