Tími  4 klukkustundir 2 mínútur

2,1
4,2

Skoðað 2231sinnum, niðurhalað 148 sinni

nálægt Castellar del Riu, Catalunya (España)

Excursió amb inici a l'ermita de la Mare de Déu de Corbera i que transcorre per uns paratges molt bonics de rasos i amb petites dificultats en arribar a la carena, tant per pujar al Cogulló d'Estela com al roc d'Oró i també a la torreta dels Enginyers si seguim el corriol que va pràcticament pel fil de la carena. I tot amb unes vistes espectaculars des del mateix començament de l'excursió.
És un itinerari circular amb el punt d'unió a la font del Tagast, a la pujada girarem a l'esquerra i en sortirem per la dreta a la baixada.
L'indret de la font del Tagast és molt bonic i convida a fer-hi una aturada, per a beure l'aigua de la font i contemplar el paisatge.
A partir de la font del Tagast veureu que el track s'aparta del camí i s'enfila per passar per la font dels Pedregars (no raja) i a continuació fa una sèrie de maniobres estranyes per a sortejar els cingles i finalment perd uns metres per a retrobar el camí molt a prop ja del coll d'Estela, si no teniu interès en veure aquesta font, no seguiu el track en aquest punt i aneu seguint el camí que us deixarà a l'esmentat coll. El camí està molt ben marcat en el mapa i al final enllaça amb una pista.
Per a pujar al Cogulló d'Estela hi ha un curt pas on hi ha una cadena per ajudar a pujar i/o baixar, cadena que també hi ha per a pujar al roc d'Oró. No son necessàries, però ajuden.
Al coll d'Estela hi ha una font que normalment no raja i a mitja pujada al roc d'Oró trobarem dues fonts més, la de Constança de Puigventós (que raja) i la del Porró (que no raja) molt properes totes dues.
El comentari sobre si les fonts ragen o no és un comentari que pot variar d'un any a l'altre o d'una estació a l'altre.
Del roc d'Oró podem seguir dos camins per anar a la Torreta dels Enginyers, un va per l'esquerra i sense cap dificultat, però fent una mica de volta, en hi deixa a dalt, l'altre camí segueix més o menys el fil de la carena, i quan aquesta es torna difícil flanqueja sempre pel vessant dret; aquest és el camí que segueix el track, doncs és més atractiu i bonic.
Des de la Torreta seguirem el camí sense cap problema fins a la collada dels Rasets i després fins el coll del Tagast (important cruïlla de camins) i nosaltres agafarem el que baixa per la dreta per a sortir novament a la font del Tagast.
La vista és molt extensa, des de la inconfusible brillantor del mar al costat de la Mola, passant pel Montseny, Montserrat, dos embassaments el de la Baells i el de la Llosa del Cavall, la serra d'Ensija, el port del Compte, el Sobrepuny, (el Pirineu estava tapat per la barrufa), el Bages, el Berguedà, el Solsonès, ... etc
HORARIS:
de l'ermita de Corbera a la font del Tagast: 50mn
de la font al cogulló d'Estela: 50mn
del cogulló al roc d'Oró: 35mn
del roc d'Oró a la torreta dels Enginyers: 15mn
de la torreta a la font del Tagast, pel coll del mateix nom: 30mn
de la font a l'ermita: 20mn
TOTAL: 3h 20mn
També podeu seguir aquest itinerari i d'altres a:

Krossgötum

Sortida a la pista. Seguir a l'esquerra

Upplýsingar

Informació i ruïnes de can Déu

Informació i ruïnes

Collada de Tagast

• mynd af Dolorska

Dolorska 12.2.2016

Et felicito, molt detallat i documentat, com sempre. Espero no trigar massa en fer aquesta ruta, però potser no m'acosti a la font :-).
    Gracies !!

• mynd af Dolorska

Dolorska 27.3.2016

Sempre molt detallada.

• mynd af joan rosell grimau

joan rosell grimau 29.8.2019

I have followed this trail  staðfest  View more

Ruta sin sentido pasando por zonas innecesarias