5,6

Skoðað 2669sinnum, niðurhalað 36 sinni

nálægt Axat, Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida d'Axat, arribada a la Vilasse (Fenouillet).
Sortirem de la plaça d'Axat que està al costat del riu per la cara sud i seguirem el carrer que marxa en direcció al nord-est, molt aprop del riu. En la primera cruïlla es pot contemplar el pont medieval. De seguida començarem a pujar i deixem el poble (seguirem sempre la senyalització groga) i seguirem un camí ben fressat fins arribar a trobar una pista forestal molt ampla.
En aquest punt ens trobem amb una cruïlla de Camins i la senyals del Camí Càtar ( colors taronja, groc i blau) que ha sortit d'Axat per el sud-est (és la variant eqüestre). Seguirem sempre la ruta dels colors càtars que ens acompanyaran fins al poble de Fenouillet. Agafarem la pista que marxa al nord-est i més endavant gira a l'est, passant molt aprop de la via del tren arribarem a al Col Camperié.
Aquí seguirem per la pista que puja en direcció al sud i després gira al nord per finalment tornar a l'est, tot creuant tot el Bac d'en Louis. En arribar al caire de la muntanya, la pista gira al sud-oest per la cara del solei. Davant nostre ja veiem l'imponent castell de Puilaurens. Seguirem per la pista fins arribar al coll on ens trobem amb la carretera asfaltada, la seguirem (direcció nord-est) fins a l'aparcament on agafarem el camí que puja al Castell (té unes molt bones vistes, sota nostra els pobles de Puilaurens i de Lapradella.
Retornarem a l'aparcament i baixarem per el camí que marxa en direcció sud-est al poble de Puiglaurens. En arribar al riu, el creaurem i seguirem una petita carretera asfaltada. Quan s'acaba l'asfaltat, la pista continua fins al coll i baixa a trobar la casa de pagès d'Aigues Bonnes.
Anirem seguint la pista sempre cap a l'est i ens portarà al veïnat de les Bordes on trobarem la carretera i el riu. Els creuarem i agafarem un camí que puja (direcció sud-est i després gira al nord-est per trobar la carretera de nou que ens acabarà de pujar al poble de Fenouillet).
Pel darrera dels serveis públic,s per la cara sud, puja un camí que ens pujarà a dalt del Castell Sabarda. Un cop visitat retornarem a la plaça del poble i per el costat de l'església surt el camí que puja pel mig del poble al Castell de Sant Pierre. Les vistes són molt bones: davant nostre (cara nord) tenim la gran rocada del Pech de Bugarach i més a la dreta veiem el Roc Paradet (llocs que ens són molt familiars de quant vam fer el Camí Càtar (Foix-Port la Nouvelle) i a sota el poble i la plana de Caudiers de Fenouilledes.

Cartografia I G N, mapes 2248 ET Axat Quérigut i 2348 ET Prades, St. Paul de Fenouillet.