Tími  einn dagur 5 klukkustundir 33 mínútur

Hnit 5730

Uploaded 20. september 2011

Recorded september 2011

-
-
1.511 m
756 m
0
12
24
47,92 km

Skoðað 3700sinnum, niðurhalað 66 sinni

nálægt Vistabella del Maestrazgo, Valencia (España)

Excel·lent ruta en les terres on el Montlleó serveix de nexe d'unió (mai de separació) entre la província de Castelló i la de Terol, i que ens permet conèixer un dels indrets més peculiars de la contrada, l'aldea de La Estrella.
Partim de Vistabella i baixem al Pla, el creuem de est a oest i ens plantem front al Montlleó, el creuem per el pont medieval (Romà a Vistabella, de las Maravillas a Mosquerola) i remuntem la vessant aragonesa del riu per l'empedrat de las Calzadas. Després d'un llarg tram per les llomes arribem al bonic pas de las Calzadicas, que ens enllaca a la pista per la que arribem a Mosquerola. Després de dinar comencem a seguir el famós Camino de la Romería a la Estrella, per el que arribem a aquesta petita (la Villeta en Mosquerola) aldea situada a la riba del Montlleó. Vam passar la nit allí i vam tenir el privilegi de conèixer i xarrar amb Martín i Sinforosa, únics habitants (amb una trentena de gats) de la Estrella. A l'endemà vam creuar de nou el Montlleó i vam remuntar la seua vesant valenciana per accedir de nou al Pla de Vistabella, que vam creuar aquesta vegada de nord a sud per tancar aquest espectacular cercle.

El desnivell acumulat que es mostra no és correcte, el reial son 1600 metres, tant positius com negatius.

Al següent enllaç podreu llegir una descripció més detallada del recorregut:

Travesía Vistabella-Mosqueruela-La Estrella-Vistabella

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Excelente ruta en las tierras donde el Montlleó sirve de nexo de unión (nunca de separación) entre la provincia de Castellón y la de Teruel, y que nos permite conocer uno de los lugares más peculiares de la zona, la aldea de La estrella.
Partimos de Vistabella y bajamos al Pla, lo cruzamos de este a oeste y nos plantamos frente al Montlleó, lo cruzamos por el puente medieval (Romà en Vistabella, de las Maravillas a Mosqueruela) y remontamos la vertiente aragonesa del río por el empedrado de las Calzadas. Después de un largo tramo por las lomas llegamos al bonito paso de las Calzadicas, que nos enlaza a la pista por la que llegamos a Mosqueruela. Después de comer empezamos a seguir el famoso Camino de la Romería a la Estrella, por el que llegamos a esta pequeña (la Villeta en Mosqueruela) aldea situada en la orilla del Montlleó. Pasamos la noche allí y tuvimos el privilegio de conocer y charlar con Martín y Sinforosa, únicos habitantes (con una treintena de gatos) de la Estrella. Al día siguiente cruzamos de nuevo el Montlleó y remontamos su vertiente valenciana para acceder de nuevo al Pla de Vistabella, que cruzamos esta vez de norte a sur para cerrar este espectacular círculo.

El desnivel acumulado que se muestra no es correcto, el real son 1.600 metros, tanto positivos como negativos.

En el siguiente enlace podréis leer una descripción más detallada del recorrido:

Travesía Vistabella-Mosqueruela-La Estrella-Vistabella

View more external

Waypoint

La Estrella

17-SEP-11 20:12:37
Waypoint

Mosqueruela

17-SEP-11 13:16:28
Waypoint

Pont Romà o de las Maravillas

17-SEP-11 9:12:48
Waypoint

Vistabella del Maestrat

18-SEP-11 13:30:40

Athugasemdir

    You can or this trail