Tími  8 klukkustundir 37 mínútur

Uploaded 4. júní 2017

Recorded júní 2017

Skoðað 241sinnum, niðurhalað 3 sinni

nálægt La Ral, Catalunya (España)

Primera etapa de la BI-3000 amb la Penya Palomillas. És la ruta circular que comença i acaba a Camprodon i arriba fins ben aprop de Prats de Molló, passada la frontera francesa.

Fins a ben aprop de Prats de Molló, la ruta segueix el que es coneix com el camí de la Retirada o de l'Exili, que és el seguit pels refugiats republicans en l'evaquació de Catalunya durant la Guerra Civil (1936-1939). És un camí tècnicament complicat per a les btt, amb moltes trialeres. Tot just abans, a la zona de Font-Rubí, es troba un tram de "down-hill" amb troncs caiguts, que no és ciclable, però se'l pot esquivar a través de la urbanització.

Després de Prats de Molló, ve una rampa impressionant de 800 m de desnivell per camí ben ample, només amb algun pendent fort. Des de les Basses de Fabert fins a Espinavell, el camí passa pel ben mig de prats de vaques, amb breus trams de corriol. Des d'Espinavell, hem optat pel retorn per carretera en lloc de l'ascens a la Rocabruna.

Pels que hi estigueu interessats, el track original és aquest, però el seu quilometratge és entorn a 64 km:

Per a poder sortir ben aviat al matí, hem fet nit al càmping Vall de Camprodon:

Pel camí no hi ha res. Convé endur-se queviures i aigua abundant.
El Coll d'Ares és el pas fronterer amb França. El camí de la retirada comença a la Vall de Camprodon i segueix per aquí fins ben arribats a Prats de Molló i Ceret. La pujada fins aquí és intensa. Just abans del collet de la Costa, hi ha un punt pedregós en què és fàcil relliscar i haver de posar el peu a terra. La resta del camí és una qüestió de moral.
Just abans de les Basses de Fabert, tornem a creuar la frontera i rodem durant un parell de quilòmetres a cavall de tots dos països. És un espai a més de 1640 m d'alçada on hi ha un seguit de petits estanys, destinats a la ramaderia.