Tími  9 klukkustundir 41 mínútur

Uploaded 14. maí 2019

Recorded maí 2019

Skoðað 196sinnum, niðurhalað 5 sinni

nálægt Torà de Riubregós, Catalunya (España)

1ª Etapa de la ruta circular de 2 dies resseguint els castells del Sió i altres monuments de la comarca de la Segarra, sortint de Torà de Riubregós i arribant a Cervera.

Recorregut:
Torà - Talteüll - Sanaüja - Castell de Sanaüja - Falconera - Ribelles - L'Alzina - Vilalta - Guardiola - Ermita de St Magí - Castell de les Sitges, Ermita de St Pere - Florejacs - Les Pallargues- (Dinar a lo Cafè)- Sisteró i Pelagalls - l'Aranyó - Montcortès - La Cardosa- Cervera (Allotjament a B&B No Badis).

La Segarra és una terra inmensa, inhòspita, amb una extensions de camps de blat extraordinària, que a la primavera és un espectacle de llum i colors. Sobta veure uns bancals immensos de pedres escairades i posades mil·limètricament formant unes parets perfectes.
Petits altiplans s'alcen terrossos per sobre la verdor del blat i la vermellor dels gallarets, i a cadascun s'hi troba un castell o una casa, malauradament gairebé sempre en runes. Les esglésies romàniques que no s'han restaurat tenen un aspecte desgastat i ancestral, però amb l'encant del romànic autèntic.
Els Castells medievals, gairebé tots enrunats excepte alguns de propietat privada, mostren al visitant com era el territori de frontera a l'edat mitjana. Encimbellats en els turons més alts, amb visibilitat a tota la plana, i amb els pobles al seus peus. Pobles molt petits, amb molt pocs habitants, i pocs serveis.

La ruta transcorre per pistes molt amples, amb algun tram asfaltat, i algun corriol que es pot evitar, si es vol. El desnivells son mínims però amb constants puja-baixa sense dificultats. Paistge espectacular (a la primavera) de camps de blat verds encara, i vermells de gallarets, contrastat amb les pedres centenàries que formen els bancals i els petits poblets encimbellats. Petites boscúries d'alzinars, garrigues i rouredes a la falda dels turons i barrancs completen l'escenari de la comarca coneguda com el "graner de Catalunya".

Pedalada el 11/5/2019 amb en Pep, Albert, Martí, Joan i la Loli, amb la assistència indispensable d'en Xevi
Gatnamót

Castell_de_Sanahüja

• mynd af xtarafa

xtarafa 24.3.2021

Fantàstica ruta , que en el meu cas vaig realitzar en sentit invers. Vaig fer la ciruclar des de Cervera i fent aquesta com a primera etapa per un tema logístic. En el meu cas, arribat a Talteüll em vaig desviar a dormir a l'hostal de Palouet, opció també molt recomenable.