Very

Recorded júní 2018

7,4

Skoðað 1356sinnum, niðurhalað 63 sinni

nálægt Fossel, Trentino-Alto Adige (Italia)

Volta per pistes i corriols a l'espectacular massís del Sassolungo, un espectacular grup d'agulles i torres calcàries molt estètiques per qualsevol de les seves cares. Com la majoria dels grups muntanyosos de les Dolomites es tracta d'un massís aïllat, amb impressionants parets verticals i clarament diferenciat dels altres massissos, i per això el fet de donar-li la volta completa és un repte que et deixa un bon sabor de boca, malgrat la dificultat tècnica d'algun tram del llarg corriol final.
És important remarcar aquest últim fet, doncs gairebé al final, durant aproximadament uns 10 kms, la ruta transcorre per un corriol amb trams difícils i segurament ens tocarà caminar algun tros amb la bici al costat. En els trams inicials i intermedis hi ha algun petit tram força dret i pedregós però bàsicament és pista de bon rodar.
Les vistes panoràmiques i l'espectacular bellesa de tot l'entorn compenses sobradament aquest esforç, especialment si us agrada pedalar per senders i corriols tècnics. S'ha de tenir en compte que la ruta és més llarga i dura del que els números semblen indicar així que penseu en dur provisions, encara que l'itinerari passa per diversos refugis on també ens podrem avituallar. Nosaltres vam fer aquest itinerari a principis de juny i ens vam trobar amb una autèntica explosió de flors alpines que embellien encara més el decorat i només vam trobar una petita congesta de neu que no impedia passar per la pista.

Primer tram

Durant el primer tram tindrem molt bones vistes de la cara oest del Gruppo Sella i la cara est del Sassolungo

Monte Panna

Al final de la primera baixada passem per una pista molt pedregosa abans d'arribar a l'àrea de Monte Panna

Boscos d'avets

En aquest tram de ruta ens acompanyaran frondosos boscos d'avets amb el Sassolungo com a decorat de fons

Cara nord del Massís de Sassolungo

Cabanes de Fusta

Boniques cabanes de fusta amb el massís del Sassolungo al fons ens acompanyaran aguns trams de la ruta

Refugi i Capella Zallinguer

Al km 14 trobem un bonic refugi al costat d'una capella. Les vistes i la terrassa són tant espectaculars que bé es mereix una parada

Cabana de fusta

Escales

Poc després del km 15 trobarem unes escales i una petita remuntada que ens obligarà a baixar de la bicicleta
Brú

Passarel·la de fusta

Sender panoràmic

Senders divertits, prats alpins i espectaculars parets verticals. Dolomites en estat pur.

Congesta

A principis de junt encara podem trobar alguna petita congesta
Lake

Bassa

Mountain framhjá

Collada

Una collada amb vistes espectaculars ens dona pas a la Val Duron

Sender Val Duron

El sender que recorrem no és 100% ciclable però ens premiarà amb espectaculars panoràmiques de la Val Duron

Flors alpines

A principis de juny moltes de les flors pròpies dels prats alpins estan en el seu màxim esplendor, com ara la Pulsatilla alpina, Gentiana acaulis o la Dryas octopetala.

Rifugio Sasso Piatto

Un altre dels refugis que trobem en aquesta ruta

Sender panoràmic

Rifugio Sandro Pertini

Tram final del sender

• mynd af DXMARIUS

DXMARIUS 23.10.2018

Fantástico lugar. Unas fotos muy hermosas

Very 23.10.2018

Muchas gracias, me alegro que te hayan gustado las fotos! Ciertamente las Dolomitas italianas son un un lugar muy espectacular

• Pirene 16.11.2018

Volta molt espectacular a un dels massisos clàssics d'aquest sector de les Dolomites. La veritat és que s'ha d'arrossegar la bicicleta durant força estona durant els últims quilometres de corriol, però la bellesa de l'entorn contrarresten sobradament.

Very 17.11.2018

Moltes gràcies pel comentari Pirene, realment és una ruta que s'ha d'empènyer un tram la bicicleta però estem d'acord que els paisatges i l'entorn d'alta muntanya compensen aquest esforç.

• mynd af tuga

tuga 19.3.2019

Fàcil de seguir i molt ben explicada