Tími  3 klukkustundir 53 mínútur

Recorded mars 2019

9,7

Skoðað 442sinnum, niðurhalað 17 sinni

nálægt Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.150m.

Impressionant volta escènica per La Noguera (Lleida), combinant un parell de tracks de la zona.

En un primer tram, donem la volta al bonic embassament de Sant Llorenç de Montgai, magníficament emmarcat per majestuoses parets de pedra vermellosa: la banda Nord és senzilla i planera, però la banda Sud és un recorregut tècnic, amb un continu puja-baixa amb sobtats canvi de pendent.

En acabar la volta a l'embassament, ens disposem a iniciar l'ascencs cap a la Serra de Mont-roig: enfilem per una pista ampla que, amb pendents suaus, ens porta fins al poblet de Vilanova de la Sal després d'una pujada de gairebé 8 kms. Després d'un lleuger descens de 3 kms, enfilem les rampes més dures del dia, ja de pujada cap a l'ermita de la Mare de Déu de Montalegre: els pendents més durs, tot divisant la vista imponent de l'ermita a les alçades, són fins la Collada de Llorenç, on es suavitzen una mica fins el cim (amb algún tram encara dur). Les vistes des de l'ermita de Montalegre són espectaculars, especialment les de l'embassament de Sant Llorenç de Montgai, a la cara Sud, i les de l'embassament de Camarassa, a la banda Nord: també és un magnífic mirador de la Serra del Montsec.

Fem un descens ràpid d’1,5 kms i prenem la pista que puja cap al Coll de Porta: a l'inici és força pedregosa i amb pendent notable, però les vistes de les cingleres rogenques que tenim just al costat compensen l'esforç. Al Coll de Porta es fa un un canvi de vessant, passant a la cara Nord, en la que una pista en bon estat ens permet arribar, primer baixant i després pujant suaument, fins al refugi de la Pletiu de l’Extrem. Seguint un petit sender que surt just al costat del refugi, ens podem acostar fins la vora dels cingles per sota de L’Extrem i gaudir d’una bona vista.

Desfem aquest tram (ara les pujades de l'anada són baixades i a l’inrevés) i quan portem uns 5 km prenem un camí a l'esquerra: cal estar atents a l'entrada a un corriol, que ens portarà en descens sinuós i vertiginós fins a la pista que hem fet servir per pujar cap a Vilanova de la Sal (aquest corriol, llarg i ciclable, és dels que fan "xalar" de valent !). Des d'aquí, després d'una darrera mirada a les cingleres d'on hem baixat tant de pressa, arribem per la pista ràpidament fins el punt de sortida.