Skoðað 613sinnum, niðurhalað 6 sinni

nálægt Lleida, Catalunya (España)

Els Josep's sortien enfilant camí de Vilabella a l'estació de Nulles per agafar el tren de les 8:36, amb arribada a Lleida a les 9:55. Allí els esperava jo, enmig dels turistes que es venien afartar de gresca i caragols a la trobada anual de penyes de Lleida (Aplec del caragol).
Un cop a l'estació, un senyor molt amable que no dominava gaire les noves tecnologies, ens va fer 3 o 4 fotos, (en realitat només en vam trobar una dins del mòbil i amb aquesta i sortia el seu dit per allí al mig, gràcies senyor!!)

A partir d'aquí ja no hi van haver excuses, ens quedaven uns quants quilòmetres per endavant i ja sortíem prou tard.

El primer repte va ser sortir d'aquella selva d'asfalt, que amb els primers rajos de sòl ja començava a enganxar-s'hi el pneumàtic de la bici. Tot esquivant uns quants caragolaires vam fer cap als afores de Lleida, on ens incorporaríem al camí que segueix pel costat del canal de reg fins passat Juneda (tram molt planer, rectes infinites i acompanyats de plataners i l'aigua del canal).

A Arbeca, vam parar a fer un xarrup d'aigua, un mos i a dir quatre tonteries per continuar fins a Tarrés ben frescos. El camí que anàvem a fer era més sinuós, tant en desnivell com amb corbes (les rectes infinites del canal de reg ja quedaven lluny a les nostres ments).

Un cop a Tarrés ens tocava gaudir d'alguna baixadeta que altre fins a Vimbodí, i continuar amb una tendència més planera per fer cap a l'Espluga i després a Montblanc, on dinaríem al Bar Mònica (Un bar on el seu nom era Mònica, els propietaris eren Xinesos, i hi havia una cambrera amb el pèl roig que no tenia masses ganes de treballar, segons ella era molt tard "16:00" i ja era la seva hora de plegar. -"si us plau, la pròxima vegada, si creieu que es tard, no ens serviu senyora del pèl roig, ja trobarem un altre lloc).

En fi, jo ja estava pensant el que em quedava, de fet, ja feia dies que hi donava voltes. Pensar que després de 75 km em quedava el coll de l'Illa i arribar a casa, jo, que tot el que he fet amb bici han estat les 3 rutes que he penjat a l'Strava...
Per sort, anava amb dos companys que serien els meus pensaments positius durant el trajecte fins arribar a Vilabella, i de fet em van animar molt, tant que tornaria a sortir amb ells, jajaja...

Sense desviar-nos del tema, el tram que quedava era tot pujada fins al coll de l'Illa i després una baixada una mica tècnica per un camí saturat de pedra solta que complicava una mica la baixada. La planura i les vinyes de l'Alt Camp serien els paisatges que ens acompanyarien fins arribar a Vilabella.

He de dir que els últims 5 km sem van fer molt durs, potser era perquè sabia que ja arribava a casa, o perquè simplement ja portàvem unes quantes hores damunt la bici, no ho ser... bueno, si que ho ser, jeje

En tot cas, va ser un dia genial, i un gran repte superat per un novatillo com jo acompanyat de dos bons companys!!

Ara toca descansar!!

La ruta que vam seguir des de Lleida dins al coll de l'Illa va ser la que estava penjada per l'usuari: jordibike's ( http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12830392 ), gràcies per penjar la ruta.