Tími  8 klukkustundir 59 mínútur

Uploaded 29. júlí 2019

Recorded júní 2019

Skoðað 591sinnum, niðurhalað 31 sinni

nálægt Reus, Catalunya (España)

Sortida clàssica Reus- Prades-Reus, un diumenge en plena onada de calor (30 de juny). Davant les previsions de temperatura tant elevada decidim minimitzar riscos i sortir ben aviat, a les 6:30h de Reus.

Decidim fer la pujada pel cantó d'Alforja i Cornudella (per a anar més per l'ombra) en comptes de fer-ho per l'Albiol i la Mussara-Motllats.

Enfilem els camins habituals de Reus a l'Aleixar, pel camí del mig i des d'aquest poble direcció Alforja passant per l'Urb. Portugal on el Jaume Morales ens ensenya una variant força interessant que puja pel mig de l'urbanització i ens estalvia un tram d'asfalt avorrit sortint davant gairebé del camí que ens deixa a Alforja.

Des d'Alforja encara amb certa fresqueta enfilem el camí del coll, dur com sempre amb els clàssics trams de grava i/o sorrencs. Volia fer una variant que comenta en Flonjall a una de les seves rutes i que sembla ben interessant perque evita alguns d'aquests trams pesats però ens hem passat el trencant i ja hem seguit amunt...

Del coll d'Alforja, baixem cap al mas de les Moreres pel GR amb bona ombra com sempre, baixant amb atenció en els trams més tècnics o trialeros del camí que tenen molta pedra o estan espatllats i on tenim alguna caiguda sense conseqüències d'algun company.

Del Mas de les Moreres sortim a la carretera i un tros enllà agafem el camí sota el pont del riu Siurana que passa pel costat del Mas de Regiments i ja enllacem amb el camí mig asfaltat per on passa la carretera desviada de Cornudella degut a un despreniment de roques. Seguim per la carretera del pantà de Siurana i parem vora el molí del Pont a fer un petit mos del que portem.

Arribem a la presa del Pantà de Siurana, aquí ja es comença a notar la calor, són les 9:15h. Després d'algunes fotos seguim per asfalt fins trobar la carretera de Cornudella a Ulldemolins i la seguim un tram on enllacem la carretera de Siurana i de seguida la deixem pel camí que ens anirà pujant entre conreus i bosc vora el barranc de l'Argentera, el mas de Pere Jeroni i ja més amunt començarem a enfilar per l'obaga del bosc d'en Lluc amb una pujada llaaarga i sostinguda amb alguns trams força durs que per sort es pujava bastant bé per que el camí tenia el ferm arreglat (fa uns anys l'havíem fet a l'inrevés i el vam trobar bastant espatllat i pedregós). Sens dubte aquesta és la part més dura de la pujada a Prades per aquest cantó i amb la calor encara més. Com ja vam preveure, tocava anar hidratant-se molt i ritme xino-xano.

Arribem al coll del Salvadoret, seguim amunt i deixem el trencant al coll del Toniet i seguim fins el coll de la Drecera que travessem i ens espera una baixada molt ràpida per camí cimentat fins vora Prades.

A Prades arribem a les 11h i després de les fotos de rigor amb els companys a la font de la plaça anem a fer un plat combinat i unes gerres de xampú ben merescudes al Bar GR-7 que tot i entrar-hi des de la carretera també té taules sota els porxos de la plaça.

Després de dinar anem a comprar aigua freda a l'agrobotiga i omplim camelbaks i bidonets i ja enfilem el camí de Reus passant paral·lels a la carretera i a tocar de la font del Cap del Pla, ara toca el més pesat de la sortida, aguantar la forta calor per l'hora que és retornar passant pel coll de Capafonts i els àrids i pelats Motllats on gairebé sempre es va pujant encara que sigui més discretament. Passem la Creu Trencada i seguim el camí -corriol , una mica més tècnic i pedregós que es fa tot damunt la bici i ens deixa a la cruïlla vora el cartell dels Motllats 1.050 mts, després baixada tècnica i amb molta pedra i esglaons per la pista trencada dels Motllats que avui he enganxat bé i sense peu a terra. TOrnem a pujar un tram i passem per la cruïlla de camins de la Creu del Pastor Nogués (no hi ha cap creua però) i ja baixem a la carretera de la Mussara, al coll, prop de les antenes.

Pujada un tram de carretera passant a prop de les antenes i la baixada ràpida i alucinant per la carretera de la Mussara fins el trencant del mas d'Anguera on agafem la pista que porta a vora l'ermita i d'allà pel GR-172 amb alguna petita variant d'aquest per trialera on hem de baixar a trossos de la bici i que ens deixa al coll de la Batalla.

Del coll ja enfilem cap a sota el mas de Borbó, l'alzina del Llamp i pel Picarany baixada directa cap a Castellvell i d'aquest poble pel camí de les Ànimes fins a Reus.

En total una sortida ben rodona tot i la calor extrema i sobretot amb bona companyia de 7 amics de la colla Mountain-Vici.

Temps de recorregut en moviment: 5h 43 minuts

coll_de_la_Batalla

• mynd af flonjall

flonjall 30.7.2019

Ruta ben dura, com bé comentes, company. Però hem d'aporfitar ara que el camí de pujada a Prades està en bon estat, perquè després serà duríssima...

M'apunto la "variant" que fas de la Urb. Portugal a Alforja per a evitar un bon tram de carretera que no m'agrada gens ni mica.

Salut!

• mynd af JAMRO

JAMRO 30.7.2019

Exacte, ara és puja bé de moment pel bosc d'en Lluc i s'ha d'aprofitar que el camí està bé.
    Pel que fa a la "variant" anant a Alforja crec que val molt la pena per a evitar la carretera.
    Ara em falta provar en una altra ocasió la que vas descriure pujant el coll d'Alforja.