Tími  7 klukkustundir 46 mínútur

Uploaded 5. janúar 2019

Recorded desember 2018

Skoðað 204sinnum, niðurhalað 11 sinni

nálægt Reus, Catalunya (España)

Circular llarga i molt recomanable que enllaça les comarques del Baix Camp i el Priorat. Anirem de Reus a Falset passant per Porrera, un recorregut basat en la ruta de FLONJALL https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/reus-alforja-coll-de-cortiella-porrera-collada-dels-massos-falset-les-soleies-pradell-colls-del-vic-31202613, a la que hem fet una variant a la tornada. Arribats al coll de la Teixeta, nosaltres baixem cap a Duesaigües pel barranc dels Masos, en comptes d’enfilar cap els Colls del Vicari i baixar pel corriol del mas de la Xurivia. Amb això es redueix una miqueta el desnivell acumulat i els Km.

OBSERVACIONS
Només cal dir que baixant de la Teixeta, cal fer 1km cara avall per la N-420 i anar amb compte amb el trànsit de cotxes, sobretot quan cal creuar totalment fins l’altre costat la carretera per tal d’agafar el camí que passa sota de la nacional per un túnel. Màxima precaució doncs els cotxes circulen a molta velocitat. En aquest camí avui hem fet una variant que es troba molt més neta que la que coneixíem fins ara, en sortir del túnel cal anar pel camí de la dreta en comptes del de l’esquerra.

CIRCUIT
La ruta comença a Reus, enfila cap a l’Aleixar i Alforja tot passant per l’Urb. Portugal. Es puja el coll de Cortiella que es sens dubte la pujada més dura de la jornada, en ser al coll baixarem cap a Porrera passant per la vora del celler del Mas del Botó i resseguint la vall de Cortiella, sempre bastant obaga.
A Porrera esmorzem a Cal Carlets i després entre vinyes farem la segona pujada més forta del dia, el coll dels Masos, per un camí que ens regala magnífiques vistes sobre Porrera i el Priorat.
Es baixa del coll fent un tram de pista i després un bonic tram de corriol net on hem gaudit com mai. Tot seguit es continua per pistes fins Falset.
Sortim de la capital del Priorat fent un tram de pista i de seguida enfilem un bonic corriol- camí de bast, cara amunt, però molt net de vegetació i totalment ciclable (amb alguna dificultat que es pot trampejar dalt de la bici) pel mig del bosc fins el coll de les Soleies. Baixem una mica per a pujar de nou un petit tram i baixem a la carretera de Pradell a la Torre de Fontaubella, passant per les instal•lacions i vinyes del celler Mas de Sant Rafel. Enfilem uns quilòmetres de carretera fins el Coll de la Teixeta, passant abans pel poble de Pradell.
Del coll seguim avall per la N-420 direcció a Reus i al cap d’1 km aprox. creuem amb molt de compte la carretera cap el costat esquerre per tal de tornar a passar per un túnel sota la carretera i agafar el camí del Barranc dels Masos que ens durà a Duesaigües. D’aquest poble a Riudecanyes vorejant el pantà i després retorn a Reus per Montbrió i Riudoms pel camí clàssic.

Temps de recorregut en moviment (sense presses): 5h 58 minuts

CARTOGRAFIA RECOMANADA:
Camins del Baix Camp. Muntanyes de la Costa Daurada, 2 mapes E 1/30.000 Ed. Piolet.
Camins del Priorat. Sud E 1/30.000 Ed. Piolet

Mas de Sant Rafel

Mas_de_Sant_Rafel
Varða

Pradell de la Teixeta (font)