-4 m

Skoðað 82sinnum, niðurhalað 3 sinni

nálægt Ripoll, Catalunya (España)

Ruta que segueix el riu Ter des de Ripoll (comença a la sortida de l'estació de tren) fins la desembocadura al mar a la Gola del Ter (Estartit). Aquest track segueix la ruta per fer en bicicleta però efectuant les variants que es fan en la ruta a Peu (per això he posat difícil en la dificultat tècnica). Els paisatges són molt xulos i molt variats.

Ruta feta en dos dies en estil bikepacking, dormint en tenda. Les variants amb alforges laterals poden ser una mica complicades. En el meu comptakms va sortir: 175km i 1600m desnivell positiu.
Podeu trobar molta informació de la ruta a la web oficial www.rutadelter.cat.

La ruta té dues parts molt diferenciades en quant a tipus de pistes i terreny. La primera part arriba fins després dels pantans de Sau i Susqueda i es una part amb pistes més pedregoses, més desnivells i alguns petits trossos on hem d'empènyer la bici (en aquesta part es on passarem per les variants a peu). La segona part per pistes molt planeres i rodadores i un tros de via verda.
El recorregut està força senyalitzat però en alguns llocs s'agraeix l'us del GPS.
La major part es força rodadora per bones pistes i carreteres secundaries i només comentaré les parts que varien.

- Abans de la farga de Bebié trobem una pujada molt dreta on haurem d'empènyer un tros la bici, segueix després senders molt macos per dins el bosc.
- Passat Sant Quirze de Besora trobem un altre petit tros amb pedres grans i unes baranes de fusta on hem d'empènyer la bici ja que es difícil ciclar.
- Després de Saderra fem la primera variant de la ruta a peu. La primera part força ciclable però al creuar el tren per sota seguim una riera amb grans lloses de pedra a peu i tros molt brut de vegetació (tot a peu), sender estret i amb molta vegetació. Segueix sender estret en pujada molt penjat sobre el riu (atenció). Poc després passem per Borgonyà. Segueix un segon tros pel costat mateix del riu també molt estret amb una escala de fusta final molt, però molt dreta (difícil amb el pes de la bici). Després passem per Torelló i baixem unes escales i empalmem amb la ruta de bicicleta. Aquesta variant només es recomanable per amants del "bikecafring".
- Passat Roda de Ter fem la segona variant de la ruta a peu. Primera part molt ciclable i xula fins que arribem a una cruïlla sobre el meandre del riu on hi ha una curta baixada molt pedregossa a peu i després alternem trosos a peu i en bici amb algunes grans pedres fins les primeres cases de Fucimanya.Aquí podem empalmar amb la carretera per on va la ruta en bici. Sinó segueix tros ciclable fins l'ultima casa on hi ha una forta baixada a peu que ens portarà al llit del torrent, últim tros ciclable. Del fons del torrent pujada molt forta tota a peu, amb grans pedres fins arribar a una pista i ja empalmem de nou amb la ruta per bicicleta.
- Abans de Sant Romà de Sau prenem la tercera variant de la ruta a peu. Tot ciclable quasi al 100% en lleugera pujada amb algunes pedres i sorra fins a un tros asfaltat que ens porta a un mirador sobre la presa de Sau. Segueix un llarg tros tot amb escales que baixa "a saco" fins la presa. Sinó volem carregar per les escales, desfem un tros de camí i anem a buscar la carretera que ens portarà ràpidament a la presa de Sau (el track fa aquest recorregut).
- Segueix tot el tros de creuament del pantà de Susqueda, força llarg però amb bones panoràmiques. Hi podem trobar molts llocs per posar la tenda.
- Un cop passada la presa la ruta canvia completament, ja que seguim la via del carrilet fins a creuar Girona i d'aquí per pistes rodadores quasi sempre en bon estat i carreteres secundàries ens portaran fins el mar.