VedVerd

4,0
8,1

Skoðað 4530sinnum, niðurhalað 132 sinni

nálægt Terrassa, Catalunya (España)

El dia 16-6-2014, vam fer una ruta per les afores de terrassa i així vam poder veure les masies del Nord.
També ens van fer una explicació sobre com es vivia en aquella època, perquè entenguéssim una mica la situació de les cases i una mica com es vivia en aquella època.

Hospital de Terrassa

Trencall de torrebonica

neyðarskýli

Masia de Torrebonica

Torrebonica és un veïnat del municipi de Terrassa, situat a un parell de quilòmetres a l'est de la ciutat, vora el terme de Sabadell i dels terrenys de la Mancomunitat Sabadell-Terrassa. Es troba en una àrea boscosa i plana vora el torrent de la Batzuca, tributari del riu Sec, i s'hi accedeix per un trencall de la N-150, o carretera de Montcada, que també porta a l'Hospital de Terrassa. Està limitat al nord per la via del tren Barcelona-Manresa –on hi ha el baixador de Torrebonica, actualment sense servei–, més enllà de la qual s'estenen els plans de Can Bonvilar. Té l'origen en el sanatori de tuberculosos Mare de Déu de Montserrat creat el 1911, anomenat popularment la Casa de Torrebonica, al voltant del qual s'hi van desenvolupar diversos horts i s'hi van aixecar algunes cases. El sanatori es va construir a l'antic mas de Can Viver de Torrebonica, que fou modificat per Josep Domènech i Mansana per als nous usos hospitalaris.

Can Figueres del Mas

neyðarskýli

Can Canyes

Camí de can Canya

Picnic

Zona de Pícnic

Per esmorzar vam parar a menjar en una Zona de Pícnic

Masia Mossén Homs

El resaurant escola Mossén Homs està situat a l'antiga masia-torre del mateix no, construïda el segle XIV (amb antecedents del segle X)i rehabilitada per les Escoles-Taller municipals entre 1988 i 1992. Conserva el rellotge de sol de la façana, les espitlleres, el portal d'entrada dovellat, l'era i la capella del Sagrat Cor.

Estació Renfe Torrebonica

Estació Renfe Terrassa

• vallmor1919 6.5.2020

Ahir varen fer aquesta ruta, molt instructiva y una part de Terrassa que no coneixien, ens va agradar molt veure les masies i el Sanatori.
    Gràcies per deixar-nos gaudir de les rutes que publiqueu.

• mynd af manel 1

manel 1 28.9.2020

I have followed this trail  staðfest  View more