Tími  11 klukkustundir 50 mínútur

Recorded apríl 2018

-4 m

Skoðað 1322sinnum, niðurhalað 92 sinni

nálægt Roses, Catalunya (España)

Nova edició de la ja tradicional Volta al Cap de Creus.

Aquest 2018 un pel més curta de quilometratge i també més intensa i tècnica amb la incorporació de novetats entre les que destaquen el Camí Vell del Cap de Creus i el Coll de Sant Genís.

Sortint de Roses no triguem en remuntar per camins i pistes fins trobar-nos amb la primera trialera que ens baixa cap a Cala Montjoi: tècnica en el tram intermedi amb pedra desfeta i fort desnivell. Des de Montjoi fem aproximació a Cap Norfeu i pugem a la Socarrada per pista amb un parell de trams realment durs. Cal paciència. Un cop a dalt un camí ens durà al corriol aeri del Puig de sa Cruïlla: espectacular com sempre i de fet és un dels sectors que mai pot faltar en una VCC.

Des del Puig tenim nova trialera pedregosa i amb l'opció de continuar el descens cap a Cadaqués pel GR-92 o allargar fins a Cala Nans per una senderons menys tècnics i ràpids que ens deixen vorejant els penya-segats al sud de la població. Qualsevol de les dues opcions és molt bona: en el vídeo veurem un tastet.

Continuem cap a Portlligat amb una pujada per un dels carrers més costeruts de Cadaqués que amb la força de l'entrepà que hem pres no presenta excessiva dificultat (-;
Creuarem la platja de Portlligat i remuntarem fins a la carretera del Cap de Creus que resseguirem fins als desviament del Camí Vell. Surt de cota 70 i acaba a 35 metres però com es van superant rieres que entren al mar ens trobem amb una "muntanya russa" on les baixada tècniques i pedregoses es deixen fer però no pas les curtes pujades cosa que ens farà posar els peus a terra sovint. En 30 minuts (si no hi ha punxades ni incidències) es fa el Camí Vell i l'esforç té la seva recompensa amb la Cala Jugadora (sembla Menorca) i el far del Cap de Creus a tocar.

Deixem el Camí per recuperar la carretera i tornar cap al GR-11 per anar a una altra cala mítica per nosaltres: Cala Tavallera. Descens molt tècnic si bé els punts més conflictius són curts i es veuen d'una hora lluny. Petit descans a la cala i llavors tenim uns 15 minuts majoritàriament a peu per recuperar pista en excel·lents condicions i continuar pujant per anar a trobar la trialera del Port de la Selva: els més ràpids en 7 minuts ja són abaix i és de les millors baixades de la VCC. Té de tot i la pujada d'adrenalina està assegurada; cal seny i bons braços per manegar la bici i fer-la anar per on toca.

Normalment el dinar (paella) el fem al Port de la Selva però en aquesta edició hem provat al Casal de la Selva de Mar i val a dir que ha estat un encert. Després de recuperar forces remuntem per pista uns 5km amb un desnivell constant (no fort). Un cop dalt de tot tenim una pujada dura per arribar-nos al Coll de Sant Genís d'on es despenja una trialera també pedregosa però no excessivament tècnica que ens baixa cap a les immediacions de Roses en pocs minuts. El percentatge de corriol per entrar a la població és sorprenentment elevat.

Ruta molt recomanable si bé per qüestions horàries i duresa física caldria substituir el Camí Vell per anar directes a buscar el GR-11 de Cala Tavallera.
Ja veurem en la versió 2019...

No us perdeu els muntatges:

Ruta A Sacarni 12m: https://vimeo.com/263923237
Ruta B Xavi Manyà 8m: https://vimeo.com/262863245
Ruta A Xus 7m: https://vimeo.com/264765197

Volta Cap de Creus MTB 2018 from bttmania.org on Vimeo.