Tími  einn dagur 2 klukkustundir 9 mínútur

4,9
9,8

Skoðað 1107sinnum, niðurhalað 31 sinni

nálægt Ailefroide, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Ruta fins al refugi du Pelvoux sortint del propi aparcament situat al poble d'Ailefroide

Aprofitant uns dies de vacances que hem estat escalant per Briançon, vam decidir fer l'ascensió al Mont Pelvoux, en concret a Pointe Puiseux.

Per tal de fer-ho, vam anar a dormir al refugi du Pelvoux, on ens van avisar de les males condicions del corredor Coolidge, la ruta més directa i la que voliem utilitzar nosaltres per pujar. Durant aquest estiu que ha fet tanta calor, que la part de d'alt del corredor i cauen moltes pedres i és una mica perillós.

Al sentir això que ens van dir, i a part que vam estar parlant amb la resta de gent del refugi i ningú anava amb nosaltres, vam decidir que era millor canviar de ruta.

Per tal de provar de fer l'ascensió, vam anar fins el Glaciar de Sialouze (fins aquí per pujar-hi mitjançant el corredor es va igual) i desprès, desviar-nos cap a la dreta per tal de pujar per la "cresta".

Al refugi ens havien avisat de que per la tarda hi havia possibilitat de pluja, així que, sent nosaltres els únics que estavam allà ens vam posar una hora de baixada.

Vam arribar gaire be fins la cota 3500, on vam decidir baixar ja que vam veure que encara ens quedava molt (aquesta ruta de per si és molt més llarga que l'altre).

Ens vam quedar amb les ganes de poder fer el cim!!! Però així tenim una excusa per tornar-hi, si pot ser més d'hora, pel juliol i que el corredor estigui en millors condicions!!!

Per tal de reservar el refugi, nosaltres ho vam fer enviant un correu electrònic i no vam tenir cap problema!

Krossgötum

Desviament

Desviament on podem tirar si volem anar al refugi du Pelvoux (a la dreta) o refugi du Sele (esquerra)

Al principi del parquing, hi ha una senyal on et posa la direcció. El camí fins els refugis no tenen perdua. El temps no el posa, però hem de contar unes 3h de pujada fins el refugi (si anem carregats). Encara que no es vulgui fer cap cim, és un camí molt maco per fer fins els refugis, on podem parar per menjar alguna coseta i tornar a baixar.
bílastæði

Parquing

Aparcament on podem deixar el cotxe. Està a tocar al camping de l'Ailefroide i no té capacitat per gaires cotxes.
neyðarskýli

Refugi de Pelvoux

Refugi du Pelvoux. Molt contents del tracte que vam tenir amb els guardes, molt simpàtics i un menjar que estava boníssim i a sobre abundant. No em faria pas res tornar-hi a anar. A sobre, el preu estava molt bé!

• mynd af marta.ferrer

marta.ferrer 25.8.2015

La gent de refugi molt simpàtica i sort que ens van aconsellar que no hi anessim per la ruta inicial perquè estava el corredor en molt males condicions. Es recomenable fer un truc abans d'anar-hi i preguntar les condicions del glaciar. Tot i això la ruta que varem fer és molt maca i ja va valer la pena.