Niðurhal

4. maí 2014

desember 2013

Skoðað 2218sinnum, niðurhalað 121 sinni

nálægt El Bruc, Catalunya (España)

Una clàsica circular a la zona de Frares i Agulles a la Muntanya de Montserrat. Sortim de la carretera de Can Massana al Monestir, en un revolt, a tocar el Km.3. Hi ha llocs de sobres per aparcar el cotxe. A la vora de la mateixa carretera hi veiem un pal indicador amb unes escales. Pujem amunt. A la cruïlla a l'esquerra en direcció al Monestir. Ara anem pel Camí de l'Arrel (GR-172). Nova cruïlla. Ara deixem el GR per pujar fort amunt cap a la Canal del Miracle. Una canal amb molt pendent. Arribem dalt del Coll de la canal. FOTOS. Arribem a la carena per on hi passa un camí. Anem a la nostra dreta en direcció a Coll de Port. A Coll de Port (o de Porc) seguin la direcció d'un pal indicador que posa TRAVESSA DE FRARES i ens avisa de la seva dificultat. Tot ben marcat amb un senyal "Blau". Hem d'anar en compte...és molt perdedor. Canals de pujada i baixada. Passem per sota del Frare Gros, que serà motiu d'una altra sortida. Arribem a la Canal Ampla i pujant una mica fins el Portell Estret. Des de aquí també podriem baixar al cotxe. Aquí al Portell Estret o Coll d'Agulles, agafem un sender marcat amb unes taques de pintura "vermella" que deixarem quan arribem al trencall per baixar al Refu. Si les seguíssim aniriem a parar a La Portella. Atenció per que el corriol és molt perdedor i difícil de seguir. El camí més obvi mai és el correcte. No hem de baixar mai per cap canal de baixada, sempre tocant les parets de roca de la nostra dreta. Deixem aquest camí marcat en una canal obaga que anem baixant amb fort pendent. A mitja canal trobem l'Avenc dels Pouetons...molt interessant per visitar ! Amb un 3 i no res arribem al refu. Com de costum està tancat...i axò que diu que hauria d'estar obert. Aquí al refu agafem el PR de baixada en direcció al Collet de Guirló. A mig camí passem per La Portella i el Pas del Príncep amb una desgrimpada. Ja som al Collet de Guirló. Cruïlla amb el GR-172 que va de Can Massana al Monestir. Anem a la nostra dreta, en direcció al Monestir. Ben aviat passem per sota de la Roca Foradada i La Cadireta. Seguim pel GR. Trobem varies cruielles amb indicadors. Ja en direcció a la carretera passem per "La Plaça Catalunya"...lloc emblemàtic i mirador. Ja arribem al PK. Una excursió molt maca.

a AGULLES AL N

a la FORADADA

al Coll de Guirló

820 m altura

Avenc Pouetons

Bosque Caducifolio
Varða

BAIXADA AL REFUGI PER L'AVENC...

Camí de Coll de Port

TRAVESSA FRARES ENCANTATS

• mynd af rog_pi

rog_pi 16. okt. 2014

Mol bona, m'ha agradat molt

• potamus 1. des. 2014

ok

• Johannes.findl 16. sep. 2018

Der Aufstieg ist nicht ganz ohne, auch wenn nicht wirklich gefährlich. Die Aussichten sind grandios!