6,6

Skoðað 72sinnum, niðurhalað 1 sinni

nálægt l'Abella, Catalunya (España)

Una ruta curta però intensa, amb pujades fortes i baixades complicades. Amb una btt seria força més senzilla.
Sortim de l'estació de Sant Martí de Centelles-Aiguafreda, baixem fins al centre del poble i agafem la carretera del Brull. La seguim fins al segon pont (té escales per un cantó i una rampa per l'altre). Alerta perquè a l'hivern es glaça la carretera i és perillós. Un cop travesssem el pont, seguim la pista, que puja forta i sense descans, amb alguna rampa dura però en general força factible, i no la deixem (és complicat perdre-la) fins arribar al Pla de la Calma. Tirem cap al Tagamanent (està tot senyalitzat). Aquí nosaltres ens vam enfilar al cim (un nen que ens va veure amb les bicis de gravel va dir al seu pare "se van a matar"), però a criteri de cadascú. Baixem per la carretera que va cap al poble de Tagamanent, però tombem a mà esquerra pel primer trencall. És una pista ampla, però en molt mal estat: pedra vista, sotracs enormes, rocs solts... no és perillós però sí "interessant". Arribem a la carretera que porta al Figaró i hi arribem. Seguim la carretera i quan entronca amb la C-17, nosaltres vam seguir pel lateral, però es pot agafar el camí del Congost des del Figaró mateix. Acabem al camí en qüestió i un cop hi som, és un moment fins la Garriga.