Skoðað 10sinnum, niðurhalað 2 sinni

nálægt Sant Esteve Sesrovires, Catalunya (España)

Es tracta d'una ruta entre el Bages i la comarca de l'Anoia tot buscant les carreteres més amagades de la zona. D'aquí surt el nom backroads i ha sigut la idea al dissenyar la ruta gràcies basecamp, mapstogpx i el streetview.

Val a dir que no hi ha ni un metre plà, i les pujades son llargues com per exemple la que puja fins a les Malloles on s'està ascendint pràcticament durant 18km seguits.

A continuació descriure en resum el dia d'avui.

Dimecres 11 de Novembre de 2020, el dia es desperta enboirat i ha baixat bastant la temperatura durant la nit.

Sortint de Sant Esteve a les 9:30h del matí, vaig cap a Olesa de Montserrat per començar amb la primera ascensió. Pujant els Blaus per la carretera que va a Terrassa. Seguidament em desvio per agafar la carretera que puja a Vacarisses.
Pujant trobo molta boira i una vegada a la vila la temperatura es de només 7ºC i només porto una termica i un paravent (i culotte curt).
Baixo congelat cap a Castellvell i el Vilar pero la boira comença a escampar i el sol va apareixent timidament.
La següent pujada és cap a Marganell i aquí ja amb 10-11ºC i de pujada començo e entrar en calor. A partir d'aquí la temperatura ja anirà pujant i penso que he fet bé en no portar massa abric.

La pujada és desde Castellbell passant per Marganell fins a l'encreuament de la carretera de Montserrat a Manresa. Una vegada a la intersecció giro a mà dreta i avanço no més de 300m per aquesta carretera fins al següent 'encreuament on indica "Raval del Parrot".

La primera "backroad" de baixada ens apropa ràpidament a Sant Salvador de Guardiola.

Ara anem a buscar la C37z i la seguirem durant uns 5,5km fins al revolt on un cartell ens indica la carretera rural cap a Castellfollit del Boix.

Aquesta carretera ja de bon començament s'enfila ràpidament, la mitja és d'un 7-8% amb punts de fins al 11% durant 4km (una de les pujades més dures del track).

Un petit respir a Castellfollit passant per l'Ajuntment i segueixo per aquestes carreteres tant solitàries. Només m'ha avançat un cotxe des de Sant Salvador, impressionant.

Ara agafo una carretera amagada que va cap a Castellar, amb molt desnivell negatiu. Al principi endinsat en un bosc on la carretera serpenteja alegrement sense parar de baixar, l'alegria m'envaeix, aquí veig que ha valgut la pena aquesta ruta.
Val a dir que cap al quilometre 62 hi ha 3km no asfaltats. És un sterrato agradable i en bon estat, molt llis i sense revolts perillosos, bon gravel. Tot i això intento no frenar ni accelerar bruscament.

Arribo a Castellar on agafo la carretera N-141g en direcció Aguilar de Segarra, és una carretera que va paralela a la C-25. En un parell de kilometres girem a mà esquerra (si seguíssim passaríem per Calaf).

Ara la pujada és constant en direcció a Sant Pere Sallavinera i Seguers. Hi tornarem a trobar un altre tram de sterrato, són un parell de kilometres de pujada sostinguda però sense massa percentatge. Agafem asfalt de nou en bon estat seguint en direcció Oest.

Seguint les indicacions cap a Coromines i més endavant les Malloles arribo a la carretera BV-1031 ja de doble sentit on deixo les backroads. Aquesta em porta fins al punt més alt del track a les Malloles sobre els 780m sobre el nivell del mar, on hi ha un Parc Eolic.
Ara el descens em porta sense pausa fins a Igualada. I des d'aquesta ciutat vaig a través de la NII a buscar la carretera C-244. Passant per la Pobla de Claramunt i després pujant fins a Capellades faig l'última parada per omplir el bidó i menjar una barreta.

L´última part del recorregut és agafar la B-224 i pujar per Vallbona d'Anoia, seguidament baixo a Piera i finalment per dins Can Bonastre, Masquefa i la Beguda Alta per evitar el tram més perillós de la B-224, arribo al golf Masia Bach i d'aquí a Vallserrat.

Han sortit 133,5km i uns 2200m de desnivell positiu acumulat, en un total de 5 hores 20 minuts.

Els ports pujats serien: Els Blaus, Vacarisses, Marganell, Castellfollit del Boix, Les Malloles, Piera.