Tími  4 klukkustundir 10 mínútur

Uploaded 23. apríl 2016

Recorded apríl 2016

Skoðað 508sinnum, niðurhalað 6 sinni

nálægt L'Arboç, Catalunya (España)

Sant Jordi / L'Arboç - Sant Pere de Ribes - Vilafranca del Penedès. 230416

Ruta amb bicicleta, organitzada per la Penya Ciclista de l'Arboç, per la Diada de St. Jordi, per anar a fer la volta per Bellvei, la carretera de la Cobertera, Calafell, Segur de Calafell, Cunit, Cubelles, Sant Pere de Ribes, anar a esmorzar a Vilafranca del Penedès i tornar per la carretera de St. Jaume dels Domenys.

Avui hem sortit una colla de dinou amics de la Penya, en Jaume, Ramón, Juan, Jordi, Sergi, Dani, Miquel Angel, Fanchis, Josep S, Paco, Victoriano, Mateo, Timo, Antonio, Sisco, Feliu, Mario, Josep J i Josep D.

L'itinerai passa pels següents llocs i localitats: l'Arboç, La Gornal, Bellvei, la Cobertera, Calafell, Segur de Calafell, Cunit, Cubelles, Vilanova i la Geltrú, Vilanoveta, Puigmoltó, Sant Pere de Ribes, les Parellades, Pont de Guilleumes, Canyelles, Sant Miquel d'Olèrdola, La Girada, Vilafranca del Penedès, La Múnia, Sant Jaume dels Domenys, Llorenç del Penedès, Banyeres del Penedès i tornada a l'Arboç.

L’AERODINÀMICA I LA BICICLETA:

S’han trobat línies molt aerodinàmiques obtingudes amb assajos en túnel del vent. De fet, l’aerodinàmica és fonamental en el ciclisme de competició ja que la resistència de l’aire augmenta amb el quadrat de la velocitat. Això explica que, precisament per minimitzar aquesta resistència, el ciclista adopti la característica forma de fletxa o de ventall, de la mateixa manera que molts ocells migradors volen en formació de V.

L’any 2008 Sam Whittingham va fixar el rècord del món de velocitat sobre una bicicleta en pla i sense cap ajuda en 132 km/h. Pedalant a l’abric de pantalles aerodinàmiques especialment dissenyades, Fred Rompelberg va arribar als 268 km/h. S’ha de tenir en compte, però, que, per aconseguir aquestes velocitats, no n’hi ha prou de vèncer la resistència de l’aire, també fa falta una gran potència en la pedalada.
Krossgötum

La Múnia

• mynd af sans josep

sans josep 26.4.2016

Bon dia...............vint ciclistes a esmorzar al CATALUNYA...es per q ens tinguin amb comte.....no? la penya, amb tots esl seus grups, no deixa d creixa....esperem q d cara al estiu es faci encara mes gran. FELICITATS

SALUD I CAMES.

• mynd af Jaume Auvi Miro

Jaume Auvi Miro 26.4.2016

Tens raó Josep, cada vegada som mes els que practiquem aquet esport, uns per una ruta i altres per una altra per que l'edat no perdona, a la hora d'esmorzar ens trobem per fer canvi de impressions sobre la sortida.
    Salut, cames i força pedalades.

• mynd af Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 28.4.2016

Hola amics!
    Quan anem tots junts per la carretera ja fem un bon grup, encara que el grup s'estira molt aviat i llavors cada un pot anar a la velocitat del seu gust.
    Que duri força!
    Molt agraït per les valoracions de la ruta.