kwances

Uploaded 21. júní 2020

Recorded júní 2020

Skoðað 51sinnum, niðurhalað 1 sinni

nálægt Torelló, Catalunya (España)

Ruta extreta i ampliada, lleugerament al Pont de Malafogassa, de @Jordimmolist.
Ruta feta amb una btt i amb caràcter cicloturista, anem amb les alforges.

Genial ruta per connectar la Conca de Vic (Roda de Ter - Torelló - Manlleu), Collsacabra i Les Guilleries per uns camins i paratges preciosos.

La ruta transcorre principalment per pistes i carreteres secundàries poc transitades. També hi ha algun corriol que altre no gaire tècnic però que en aquesta època de tantes pluges i post-covid estan força embardissats.

Nosaltres hem sortit des del Santuari de Puig-Agut, on hem dormit a la furgo. Des d'aquí enfilem en direcció a Sant Andreu de la Vola, Cantonigrós i Tavertet tot fent pujada progressivament. No hi ha cap rampa que sigui molt dura però si és una pujada constant. Nosaltres anem amb btt i carregats amb alforges i tenda de campanya, la intenció és dormir pel camí. Des de Tavertet queda una darrera pujada fins la Rocallarga on es comença el descens cap a Rupit.

La intenció es plantar tot baixant de Rupit, però aquí comença a tronar i cau una quantitat de pluja impressionant. Està plovent 4 hores així que decidim dormir a la Fonda Marsal. On ens acullen molt bé i a més tenen espai per ficar les bicis. Tot ve rodat!

Després d'un esmorzar espectacular sortim al dia següent per tal de completar la ruta. La primera part és una baixada directa al Pantà de Sau, que més aigua ja no pot portar de tant que ha plogut aquesta primavera. Des d'aquí comença una remuntada fins la Font Seca, on decidim baixar al Pont de Malafogassa, que és un pont medieval que travessa la Riera Major, que també va pleníssima. Des del Pont de Malafogassa es pot enllaçar cap a Sant Andreu de Bancells per un camí pujador força còmode i així enllaçar amb la Pedals de Serrallonga, cosa que no fem en aquesta ocasió.

Al pont de Malafogassa hi ha un càmping on es pot fer un beure recuperador.

Des d'aquí comença una pujada en direcció als Cingles dels Munts i es continua amb un suau descens, a l'inici, que després es posa més dret en direcció a Tavèrnoles, on ja ens endinsem a la Conca d'Osona. Per últim una darrera pujada ens farà arribar per les margues blaves de Vic al Santuari de Puig-agut.

L'itinerari travessa fagedes i rouredes que són un autèntic espectacle.

La ruta tècnicament no és complicada però sí té força desnivell, per això li poso dificultat moderada.